هنرجویان پرتعداد؛ ثروت سینمای ایران

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
10:09 - شنبه 27 مهر 1398
آغاز پیاده‌روی عشاق اباعبدالله الحسین(ع) در تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در اربعین شهادت امام حسین(ع) شهر کربلا مملو از میلیون‌ها عاشق و ارادتمند مکتب آزادگی از جای جای جهان است برگزاری عزاداری اربعین حسینی در کشورهای مختلف جهان با حضور عاشقان اهل بیت(ع) ­سفر معاون اول رئیس جمهور به نجف برای شرکت در راهپیمایی اربعین و زیارت حرم نورانی امام علی(ع) جهانگیری در دیدار با استاندار نجف از دولت و ملت عراق برای میزبانی از زائران اربعین قدردانی کرد معاون اول رئیس جمهور: مراسم اربعین نمایش دوستی، همبستگی واتحاد دنیای اسلام است رئیس ستاد اربعین: میانگین هر ساعت ۱۴ هزار نفر از مرزهای زمینی وارد کشور می‌شوند ذوالفقاری: موکب داران ایرانی سه روز پس از اربعین در عراق و چهار روز پس از اربعین در ایران خدمات‌رسانی می‌کنند دبیر ستاد مرکزی اربعین: مرز مهران همچنان پر ترددترین مرز در عبور زائران اربعین حسینی است ستاد مرکزی اربعین: مرزهای خسروی و چذابه برای بازگشت آسان‌تر در اولویت است رئیس پلیس راهور ناجا: تردد خودروها از سمت مرزها به داخل کشور پرحجم اما روان است سردار هادیانفر: ۶۵ درصد حوادث رانندگی مربوط به خستگی و خواب آلودگی رانندگان است پلیس راهور ناجا: محور مهران ـ صالح‌آباد ـ ایلام تا اطلاع بعدی یک‌طرفه شد زائران و شهروندان برای عزیمت به شهر مهران می‌توانند از محور ایلام ـ ملکشاهی ـ مهران تردد کنند پلیس راهور ناجا: وسایل نقلیه‌ای که از جنوب کشور قصد عزیمت به شهر مهران را دارند از مسیر دهلران وارد این شهر شوند فرمانده ناجا برای بررسی آخرین وضع تردد و تمهیدات انتظامی در بازگشت زائران اربعین حسینی وارد پایانه مرزی مهران شد
کد خبر : ۷۱۵۵۱۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
از دید مدرسان سینما، تعداد بالای هنرجویان علوم و مهارت های سینمایی نه تنها معضلی برای این هنر نیست، بلکه تضمین کننده آینده و ثروت واقعی صنعت سینماست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
ابراهیم وحیدزاده، کارگردان و مدرس سینما با بیان اینکه سینمای کشور گنجایش پذیرفتن اکثریت هنرجویان این رشته را ندارد، اظهار داشت: متاسفانه می بینیم که این روزها آموزشگاه های متعددی در عمل تعطیل می شوند و فعالیت آموزشی در آنها صورت نمی گیرد.
 
وی افزود: البته بسیاری از این هنرجویان در اواسط راه، کار را رها می کنند و قصد جدی نیز برای بازیگر شدن ندارند، بنابراین تعداد بالای آنها ضرری برای سینما ندارد.
 هنرجویان پرتعداد؛ ثروت سینمای ایران
سعید پور اسماعیلی، مدرس سینما نیز حجم بالای هنرجویان سینما را حاوی نکات مثبتی برای کلیت سینما دانست و گفت: اگر این موضوع را با تعداد فیلم هایی که تولید می شود، بسنجیم طبیعتا نتیجه می گیریم که از نظر کمیت، سینما توان پذیرش این همه هنرجو را ندارد، اما از این لحاظ که وجود این تعداد هنرجو می تواند فضای رقابت را در سینما ایجاد کند، حتی دو برابر شدن آنها نیز مفید است.
 
پوراسماعیلی افزود: افزایش آموزشگاه ها نیز باعث می شود که آنها برای ارائه کیفیت بهتر و استفاده از اساتید مجرب تر رقابت کنند تا بتوانند هنرجوی بیشتری جذب کنند.
 
 وی افزود: هرچند افزایش تعداد آموزشگاه ها در سال های اخیر به معنی داشتن خروجی بهتر نبوده است.
 
پور اسماعیلی با مقایسه آموزش بازیگری با تربیت ورزشکاران حرفه ای، اظهار داشت: برای داشتن یک تیم ملی خوب باید تعداد زیادی نوجوان جذب شوند و بعد از استعداد یابی و آموختن و پرورش توانایی های اولیه، تیم های پایه ای و امید شکل می گیرد و در نهایت از بین آنها تعدادی وارد تیم ملی می شوند.
 
او افزود: در سینما هم باید همین گونه باشد و آموزشگاه ها در حال حاضر جور کمبود مراکز دولتی را می کشند.
 
وحیدزاده با اشاره به اینکه باید عامل موثر در افزایش تعداد آموزشگاه ها بررسی شود، گفت: در دوره ای ما به اندازه کافی سوپراستار و سیاهی لشگر داشتیم، اما بازیگر نقش مکمل کم بود و آموزشگاه ها برای تربیت این بازیگران و تامین نیاز به بازیگر نقش مکمل دایر شدند.
 
این مدرس سینما افزود: البته کسی توقع ندارد که هر آموزشگاه در هر دوره چندین سوپراستار تحویل دهد و اینکه برخی از آموزشگاه ها فقط به کسب درآمد توجه دارند هم محدود به سینما نیست و در حرفه ها و عرصه های دیگر نیز دیده می شود.
 هنرجویان پرتعداد؛ ثروت سینمای ایران
پور اسماعیلی نیز با تائید این امراضافه کرد: درآمدزایی امری طبیعی برای هر آموزشگاه است، اما باید نگاه فرهنگی نیز پررنگ باشد و اکنون همین شرایط حاکم است.
 
وی به علاقمندان سینما توصیه کرد برای تحصیل بازیگری به هر آموزشگاهی مراجعه نکنند و مراکز تخصصی را برگزینند.
 
 پور اسماعیلی با انتقاد از نق زدن ناآگاهانه برخی از هنرجویان رشته سینما مبنی بر اینکه استاد به اسم تدریس فقط خاطره می گوید، تصریح کرد: انتقال تجربیاتی که طی سال ها فعالیت کسب شده، تعریف کردن خاطره نیست.
 
این مدرس سینما افزود: اتفاقا این یک روش جا افتاده برای آموختن مهارت ها به هنرجویان است و اساتید با تجربه، آنچه را که خود مستقیما در حین کار دریافته و آموخته اند، فراتر از آموزه های کلاسیک کتاب ها در اختیار هنرجویان می گذارند.
 
پور اسماعیلی همچنین دور شدن آموزشگاه ها از مباحث تئوریک را نیز از اشکالات بالقوه به ویژه در آموزشگاه های آزاد دانست و گفت: نباید روش ها به گونه ای شود که هنرجو تمام انرژی و وقت خود را صرف آموختن مهارت های عملی کند و از مباحث تئوریک باز بماند.
 
مدرس سینما حرکت عمومی را لازمه سیر سینما به سمت حرفه ای شدن دانست و گفت: اینکه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بچه ها نقاشی کار شود و به هنرجویان سینما نیز اصول ابتدایی و اولیه آموخته شود، روش درست و موثری است و هنرجو با طی مراحل لازم، سینما را فرا می گیرد.
 
 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۳°    ۲۶°