هنرجویان پرتعداد؛ ثروت سینمای ایران

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
06:46 - يکشنبه 03 شهريور 1398
مشاور امنیت ملی عراق: تحریم‌های آمریکا علیه برخی عراقی‌ها تعرض به حاکمیت ملی و مردود است اتحادیه آفریقا حمله شبه‌نظامیان الشباب به نیروی صلح‌بانی مستقر در سومالی را محکوم کرد رئیس شورای نظامی سودان از مشارکت نظامیان این کشور در جنگ یمن حمایت کرد در پی کشته شدن ۵ دانش‌آموز سودانی، شورای نظامی سودان مدارس این کشور را تا اطلاع بعدی تعطیل کرد دانش‌آموزان سوداني در محكوميت كشتار دانش‌آموزان به دست نيروهاي امنيتي در خارطوم تظاهرات كردند تشدید درگیری‌ها در لیبی؛ رسانه‌ها از تعطیل شدن میدان نفتی شراره لیبی خبر دادند نخستین جلسه محاکمه «عمر البشیر»، رئیس جمهور سابق سودان امروز به اتهام فساد مالی برگزار می‌شود کره جنوبی: کره شمالی امروز ۲ موشک بالستیک با برد ۲۵۰ کیلومتر آزمایش کرد انفجار اتوبوس بر اثر برخورد با بمب کنار جاده‌ای در غرب افغانستان ۳۴ کشته و ۱۵ زخمی بر جا گذاشت ناکامی صدها آتش نشان فرانسوی در اطفای حریق جنگل‌های جنوب این کشور روسیه دعوت پرو را برای شرکت در نشستی درباره تحولات ونزوئلا رد کرد روسیه: شورای حکام درباره گزینه مدیرکل جدید آژانس به توافق جمعی رسیده است رویترز: رشد اقتصادی حوزه یورو در ماه‌های گذشته، روند کاهشی داشته است وزارت تجارت ترکیه: صادرات و واردات این کشور در ماه گذشته به صورت محسوسی کاهش یافته است دویچه‌وله: ۶۵۰ هزار نفر در آلمان سرپناه دائم ندارند؛ از این تعداد ۴۸ هزار نفر در خیابان‌ می‌خوابند گاردین: گرم شدن زمین موجب افزایش مرگ و میر و کاهش هوش، رشد و سوء تغذیه کودکان می‌شود
کد خبر : ۷۱۵۵۱۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
از دید مدرسان سینما، تعداد بالای هنرجویان علوم و مهارت های سینمایی نه تنها معضلی برای این هنر نیست، بلکه تضمین کننده آینده و ثروت واقعی صنعت سینماست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
ابراهیم وحیدزاده، کارگردان و مدرس سینما با بیان اینکه سینمای کشور گنجایش پذیرفتن اکثریت هنرجویان این رشته را ندارد، اظهار داشت: متاسفانه می بینیم که این روزها آموزشگاه های متعددی در عمل تعطیل می شوند و فعالیت آموزشی در آنها صورت نمی گیرد.
 
وی افزود: البته بسیاری از این هنرجویان در اواسط راه، کار را رها می کنند و قصد جدی نیز برای بازیگر شدن ندارند، بنابراین تعداد بالای آنها ضرری برای سینما ندارد.
 هنرجویان پرتعداد؛ ثروت سینمای ایران
سعید پور اسماعیلی، مدرس سینما نیز حجم بالای هنرجویان سینما را حاوی نکات مثبتی برای کلیت سینما دانست و گفت: اگر این موضوع را با تعداد فیلم هایی که تولید می شود، بسنجیم طبیعتا نتیجه می گیریم که از نظر کمیت، سینما توان پذیرش این همه هنرجو را ندارد، اما از این لحاظ که وجود این تعداد هنرجو می تواند فضای رقابت را در سینما ایجاد کند، حتی دو برابر شدن آنها نیز مفید است.
 
پوراسماعیلی افزود: افزایش آموزشگاه ها نیز باعث می شود که آنها برای ارائه کیفیت بهتر و استفاده از اساتید مجرب تر رقابت کنند تا بتوانند هنرجوی بیشتری جذب کنند.
 
 وی افزود: هرچند افزایش تعداد آموزشگاه ها در سال های اخیر به معنی داشتن خروجی بهتر نبوده است.
 
پور اسماعیلی با مقایسه آموزش بازیگری با تربیت ورزشکاران حرفه ای، اظهار داشت: برای داشتن یک تیم ملی خوب باید تعداد زیادی نوجوان جذب شوند و بعد از استعداد یابی و آموختن و پرورش توانایی های اولیه، تیم های پایه ای و امید شکل می گیرد و در نهایت از بین آنها تعدادی وارد تیم ملی می شوند.
 
او افزود: در سینما هم باید همین گونه باشد و آموزشگاه ها در حال حاضر جور کمبود مراکز دولتی را می کشند.
 
وحیدزاده با اشاره به اینکه باید عامل موثر در افزایش تعداد آموزشگاه ها بررسی شود، گفت: در دوره ای ما به اندازه کافی سوپراستار و سیاهی لشگر داشتیم، اما بازیگر نقش مکمل کم بود و آموزشگاه ها برای تربیت این بازیگران و تامین نیاز به بازیگر نقش مکمل دایر شدند.
 
این مدرس سینما افزود: البته کسی توقع ندارد که هر آموزشگاه در هر دوره چندین سوپراستار تحویل دهد و اینکه برخی از آموزشگاه ها فقط به کسب درآمد توجه دارند هم محدود به سینما نیست و در حرفه ها و عرصه های دیگر نیز دیده می شود.
 هنرجویان پرتعداد؛ ثروت سینمای ایران
پور اسماعیلی نیز با تائید این امراضافه کرد: درآمدزایی امری طبیعی برای هر آموزشگاه است، اما باید نگاه فرهنگی نیز پررنگ باشد و اکنون همین شرایط حاکم است.
 
وی به علاقمندان سینما توصیه کرد برای تحصیل بازیگری به هر آموزشگاهی مراجعه نکنند و مراکز تخصصی را برگزینند.
 
 پور اسماعیلی با انتقاد از نق زدن ناآگاهانه برخی از هنرجویان رشته سینما مبنی بر اینکه استاد به اسم تدریس فقط خاطره می گوید، تصریح کرد: انتقال تجربیاتی که طی سال ها فعالیت کسب شده، تعریف کردن خاطره نیست.
 
این مدرس سینما افزود: اتفاقا این یک روش جا افتاده برای آموختن مهارت ها به هنرجویان است و اساتید با تجربه، آنچه را که خود مستقیما در حین کار دریافته و آموخته اند، فراتر از آموزه های کلاسیک کتاب ها در اختیار هنرجویان می گذارند.
 
پور اسماعیلی همچنین دور شدن آموزشگاه ها از مباحث تئوریک را نیز از اشکالات بالقوه به ویژه در آموزشگاه های آزاد دانست و گفت: نباید روش ها به گونه ای شود که هنرجو تمام انرژی و وقت خود را صرف آموختن مهارت های عملی کند و از مباحث تئوریک باز بماند.
 
مدرس سینما حرکت عمومی را لازمه سیر سینما به سمت حرفه ای شدن دانست و گفت: اینکه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بچه ها نقاشی کار شود و به هنرجویان سینما نیز اصول ابتدایی و اولیه آموخته شود، روش درست و موثری است و هنرجو با طی مراحل لازم، سینما را فرا می گیرد.
 
 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۳°    ۳۶°