ایران در جمع سازندگان قطعات یدکی هواپیما

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
10:03 - جمعه 26 مهر 1398
دبیر ستاد مرکزی اربعین: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۳ هزار نفر از مرزهای چهارگانه وارد کشور شدند و حدود ۶۷ هزار نفر عازم عتبات شدند محمدی‌فر: بیشترین تردد زائران از مرز مهران صورت می‌گیرد تردد در مرزها باوجود تراکم زیاد جمعیت در حال انجام است دبیر ستاد مرکزی اربعین: استراحتگاه و امکانات پذیرایی برای زائرانی که وارد کشور می‌شوند فراهم شده است وزیر کشور: زائرانی که قصد بازگشت دارند مقدمات سفر خود را سریع‌تر مهیا کنند ستاد مرکزی اربعین: مرزهای خسروی و چذابه برای بازگشت آسان‌تر در اولویت است با توجه به تراکم جمعیت، زائران برای توقف و استراحت در مرزهای مهران و شلمچه برنامه‌ریزی کنند پلیس راهور ناجا: محور مهران، صالح آباد، ایلام از ساعت ۱۶:۳۰ امروز تا اطلاع بعدی یکطرفه خواهد شد پلیس راهور ناجا: زائران و شهروندان برای عزیمت به شهر مهران می‌توانند از محور ایلام، ملکشاهی، مهران تردد کنند پلیس راهور ناجا: وسایل نقلیه‌ای که از جنوب کشور قصد عزیمت به شهر مهران را دارند از مسیر دهلران وارد این شهر شوند پلیس راهور ناجا: زائرانی که با خودروی شخصی به مرزها رفته‌اند، حتماً پس از استراحت کافی رانندگی کنند رانندگی پس از خواب و استراحت کافی، توصیه جدی پلیس راهور ناجا به زائران اربعین حسینی
کد خبر : ۷۱۷۱۶۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته: تا ۷ سال آینده قطعات یدکی هواپیماها را با کسب مجوزهای بین‌المللی می سازیم و حتی عرضه‌کننده به دیگر کشورها خواهیم بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته با اشاره به اخذ مجوزهای بین‌المللی برای ساخت قطعات هواپیما توسط سازندگان داخلی گفت: با این روند امیدواریم تا ۷ سال آینده معادل کشورهای اروپایی که قطعات یدکی را با کسب مجوزهای بین‌المللی ارائه می‌دهند قطعات هواپیمایی را بسازیم و حتی عرضه‌کننده به دیگر کشورها باشیم.

منوچهر منطقی روز یکشنبه در حاشیه رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما در صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع خبرنگاران افزود: هواپیما یک محصول پیچیده است و برای ساخت آن باید مجوزهای بین‌المللی بگیرید، الان سازندگان ما مجوزها را گرفتند و وارد مرحله ساخت شدند.

وی بیان کرد: خوشبختانه سازندگان داخلی توانستند با اخذ مجوزهای بین‌‍المللی بخش عمده قطعاتی که در صنعت هواپیمایی تحریمی هست را بسازند.

منطقی با بیان اینکه ورود به فرآیند ساخت قطعات هواپیما بسیار پیچیده و نیازمند دریافت چندین مجوز بین‌المللی است، افزود: همین که در مدت کوتاه سازندگان ما اراده کردند و مجوزها را گرفتند و شروع به ساخت کردند، جزو معدود کشورهایی هستیم که موفق به انجام این کار شده‌ایم.

وی بیان کرد: عمده کشورهای سازنده قطعات هواپیما، اروپایی هستند و ما هم می‌توانیم امیدوار باشیم با تداوم این روند تا ۷ سال آینده، معادل یکی از کشورهای اروپایی که قطعات یدکی را با کسب مجوزهای بین‌المللی می‌سازند، قطعات هواپیمایی را بسازیم و حتی عرضه‌کننده به دیگر کشورها باشیم.

منطقی در خصوص استاندارد پارت ۲۱ نیز گفت: برای اینکه شما وارد فضای هواپیمایی شوید هر بخشی استاندارد خاص خود را دارد، مثلا برای تعمیرات باید استاندارد پارت ۱۴۵ و برای ساخت قطعات باید استاندارد پارت ۲۱ را بگیرید، این استاندارد می‌گوید که سازماندهی شما باید چگونه باشد، چه تجهیزات و چه مدارکی داشته باشید و نیروهای شما چه آموزش‌هایی را ببینند.

وی توضیح داد: استاندارد پارت ۲۱ سازمان شما را تعریف می‌کند که اگر به آن حد برسید، گفته می‌شود که شما صلاحیت ساخت قطعات هواپیمایی را دارید، این استانداردها همه بین‌المللی است و در دنیا برای اینکه بخواهید وارد این صنعت شوید باید در سطح استانداردهای جهانی کار کنید.

منطقی در خصوص وضعیت ساخت هواپیمای ۷۲ نفره افزود: مرحله طراحی هواپیما در حال پیشرفت است، در همین راستا و برای حمایت از این پروژه، مجموعه مشترکی با سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل داده‌ایم و در آینده شاهد سرعت بیشتر این پروژه خواهیم بود.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته، تامین بودجه این کار بر عهده سه بخش شورای عالی عتف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ایرلاین‌ها است تا این کار با شتاب بیشتری پیشرفت کند.

پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۳°    ۲۶°