کالای ایرانی برند ملی می خواهد

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
13:28 - شنبه 27 مهر 1398
رئیس ستاد اربعین: موکب داران ایرانی سه روز پس از اربعین در عراق و چهار روز پس از اربعین در ایران خدمات‌رسانی می‌کنند دبیر ستاد مرکزی اربعین: مرز مهران همچنان پر ترددترین مرز در عبور زائران اربعین حسینی است ستاد مرکزی اربعین: مرزهای خسروی و چذابه برای بازگشت آسان‌تر در اولویت است رئیس پلیس راهور ناجا: ۶۵ درصد حوادث رانندگی مربوط به خستگی و خواب آلودگی رانندگان است پلیس راهور ناجا: محور مهران ـ صالح‌آباد ـ ایلام تا اطلاع بعدی یک‌طرفه شد زائران و شهروندان برای عزیمت به شهر مهران می‌توانند از محور ایلام ـ ملکشاهی ـ مهران تردد کنند پلیس راهور ناجا: وسایل نقلیه‌ای که از جنوب کشور قصد عزیمت به شهر مهران را دارند از مسیر دهلران وارد این شهر شوند
کد خبر : ۷۳۰۵۴۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران از ایجاد راهبرد ملی صادرات خبر داد و گفت: برای تولید کالای صادراتی باید راهبرد نظام کنترل کیفیت و برند ملی ایجاد شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حمید زادبوم در گفتگو با 18:30 با بیان اینکه باید به سمت برند سازی در تولید محصولات برویم، گفت: با افزایش سطح دانش تجار و صادرکنندگان سطح صادرات کالاهای برند داخلی را ارتقاء دهیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه ایران عضو سازمان تجارت جهانی نیست، گفت: برای ورود به بازار کشورهایی عضو سازمان تجارت جهانی که قواعد سختگیرانه تری دارند مجبوریم استانداردهای جهانی را رعایت کنیم.

او افزود: استاندارد اجباری نداریم اما برخی کالاهای حساس ترند که با "جان" آدمی سرو کار دارند و باید در تولید آنها دقت و کنترل بیشتری شود.

ضرورت ارتقاء کیفیت کالاهای صادراتی

حمید زادبوم: باید به تعهدات اقتصادی پایبند باشیم آنچه که در کیفیت محصول تعهد کرده بودید، عمل کنید. برخی از صادرکنندگان متقاضی اند بر اساس خواست کشور هدف محصول درجه 2 و 3 صادر کنیم. این کار ممکن است در جمع کلی به صادرات کشور و دولت جمهوری اسلامی ایران لطمه می زند.

زادبوم با بیان اینکه باید به تعهدات داده شده درست عمل کنیم، گفت:حدود 14 میلیارد دلار از مجموع 44 میلیارد دلار صادرات کشور به کشورهایی است که نظام کنترل استانداردی جهانی را رعایت نمی کنند و یک چهارم کالاهای ما خود را ملزم به ارتقاء کیفیت کالا نمی دانند.

رئیس کنفدراسیون صادرات در ارتباط تلفنی گفت: کسی که بیشترین حجم توجه را به استاندارد و کیفیت کالا را دارد، خود صادرکننده است چون می خواهد به صادرات کالا ادامه دهد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بازارهای هدف محصولات خارجی باید تعهدات دوجانبه استاندارد داشته باشند.

 

ضرورت ارتقاء کیفیت کالاهای صادراتی

محمد لاهوتی با بیان اینکه بازارهای هدف شرایط خرید متفاوت دارند، افزود: کیفیت کالا نباید تنها به کالاهای صادراتی محدود شود بلکه باید از صفر تولید شروع کرد و کالای تولید شده پس از خروج از کارخانه شرایط و کیفیت استاندارد لازم را باید داشته باشد.

او با اشاره به تنوع خرید از کالاهای متفاوت چینی افزود:چین در عین حال هم برای کشورهایی مانند آمریکا صادر می شود و هم برای دیگر کشورهای در حال توسعه و کیفیت آنها متفاوت است.

لاهوتی با بیان اینکه ابزار های نوین امروز از چند دهه قبل اجرایی شده است، گفت: توافق کشورها در پذیرش گواهی استانداردها باید در تعهد کشورهای طرف معامله هم باشد. در حال حاضر تولید برخی کالاها گواهی تولید استاندارد مورد قبول بازار داخلی است اما کشور هدف گواهی های استاندارد خاص خود را دارد. استانداردها باید مطابق گواهی های استاندارد جهانی باشد.

رئیس کنفدراسیون صادرات افزود: در توافقنامه های صادراتی باید گواهی های استاندارد مورد قبول یکدیگر و دوجانبه باشد، صادرات کالاهای تخصصی با کارت های بازرگانی تخصصی باشد.

او گفت: برند سازی از شرکت های صادرات محور اتفاق خواهد افتاد.

پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۳°    ۲۶°