پیشنهاد وزارت صمت برای کاهش رسوب لاستیک در بازار

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
12:14 - يکشنبه 11 خرداد 1399
کد خبر : ۷۳۲۴۷۹
تاریخ انتشار : جمعه ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لاستیک می گوید: سامانه ای که کار توزیع لاستیک های مصرفی را انجام می دهد، به انباشت کالا انجامیده است. اما وزارت صمت برای کاهش رسوب لاستیک در بازار راهکارهایی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
محمدعلی امامی رئیس اداره زیرساخت‌های تجاری وزارت صنعت در گفتگوی ۱۸:۳۰ با تشریح بازار لاستیک تصریح کرد: این بازار از سه بخش تشکیل می‌شود که شامل لاستیک‌های سنگین، نیمه سنگین و سبک است و هریک از این حوزه‌ها تقاضا و تامین کنندگان خاص خود را دارند.

او گفت: برای اتوبوس‌ها و ماشین‌های سنگین برآورد مصرف، بین ۳.۵ تا ۴ حلقه لاستیک در سال است که باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

او افزود: حدود ۸۰ درصد لاستیک‌های سنگین از طریق واردات و مابقی از بازار داخلی تامین می‌شود و مقوله لاستیک‌های سواری برعکس است به گونه‌ای که حجم بالایی از نیاز‌ها از داخل تامین می‌شود.

رئیس اداره زیرساخت‌های تجاری وزارت صنعت ادامه داد: در بحث لاستیک‌های سنگین به حالت ثبات رسید ه ایم و کمبود بیشتر در زمینه لاستیک‌های نیسان است که برای جبران آن هم تمهیداتی اندیشیده ایم.

امامی در ادامه به جزئیات اعتصاب کامیون داران و ایده راه اندازی سامانه توزیع لاستیک در پی آن اشاره کرد...
 
 
او همچنین پیشنهاد‌هایی برای کاهش رسوب لاستیک در شهر‌ها و استان‌های کشور ارائه کرد و گفت: به دلیل اینکه لاستیک‌هایی که در سامانه به رانندگان داده می‌شود با ارز ۴۲۰۰ تومانی است و براساس تکلیفی که به وزارت صمت محول شده ملزم به شفاف سازی هستیم، این سامانه بر اساس دستور سران قوا راه اندازی شده است.
 
 
محمدرضا آل‌سارا عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لاستیک دیگر میهمان برنامه، با ابراز خرسندی از وضعیت موجود بازار لاستیک گفت: در مقاطعی بازار لاستیک دچار مشکلاتی بود که با ورود به موقع وزارت صمت، خوشبختانه مرتفع شد و بحران‌ها را پشت سر گذاشتیم.

او گفت: در آن زمان راهکار‌ها پاسخگو بود، اما در این وضع نیاز به تغییر در شیوه توزیع است تا به انباشت کالا منجر نشود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لاستیک افزود: در حال حاضر کار توزیع لاستیک به یک سامانه محول شده که بر اساس یکسری پیمایش‌ها لاستیک به رانندگان تعلق می‌گیرد که البته این سامانه خود برای رانندگان مشکلاتی ایجاد کرده است.

آل سارا ادامه داد: نوع شیوه‌ای که این سامانه به کار گرفته است به انباشت کالا انجامیده، در حالی که اگر توزیع به واحد‌های صنفی واگذار شود و فاصله میان رانندگان و و احد‌های صنفی رفع شود به تبع این مشکل هم حل می‌شود.
 
او سپس به رسوب لاستیک های بی کیفیت در بازار و عواقب آن برای مصرف کنندگان اشاره کرد.
 
 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۵°    ۳۶°