اعتبار ۲ هزار میلیاردی برای طرح رتبه بندی

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
17:47 - دوشنبه 05 اسفند 1398
کد خبر : ۷۴۹۱۶۲
تاریخ انتشار : شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
وزیر آموزش و پرورش با بیان پیش بینی اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای اجرای نظام رتبه بندی، هدف از اجرای این طرح را ارتقاء کیفیت و انگیزه معلمان برشمرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
صبح امروز محسن حاجی میرزایی در دومین نشست خبری که طی ۹۰روز تصدی وزارت آموزش‌وپرورش و با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجائی برگزار شد با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: تصویب آیین‌نامه نظام رتبه‌بندی در هیات دولت از مهم‌ترین رویداد‌هایی است که باهدف دخالت دادن دانش و تجربه در دریافت‌های معلمان در هفته گذشته صورت گرفت.

۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان تخصیص داده‌شده است

وی افزود: برای رشد کیفیت و ارتقای انگیزه معلمان باید کسانی که کار بهتر و باکیفیتی را انجام می‌دهند دریافت‌های متفاوتی داشته باشند.

وزیر آموزش‌وپرورش ارتقای کیفیت و انگیزه معلمان را از اهداف اصلی اجرای طرح رتبه‌بندی عنوان و تصریح کرد: در سال جاری اعتباری به میزان ۲هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه‌بندی پیش‌بینی‌شده لذا با این اعتبار اجرای طرح در نیمه دوم سال میسر شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح هیات‌هایی در استان‌ها تشکیل و عملکرد همکاران را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و فرهنگیان در گروه‌های ۱تا ۵دسته‌بندی می‌شوند.

حاجی میرزایی حداقل داشتن دو سال سابقه را از شرایط این طرح دانست و خاطرنشان کرد: چنین نیست که تنها سابقه افراد باعث اعمال مزایای طرح برای او باشد بلکه افراد باید در برسی هیات‌ها صلاحیت علمی‌شان نیز احراز شود.

وی آموزگاران، دبیران، مشاوران، مربیان، مدیران و معاونان را ازجمله فرهنگیانی دانست که در طرح نظام رتبه‌بندی قرار می‌گیرند و افزود: همکارانی که در قسمت‌های اداری شاغل هستند بین اینکه مانند نیرو‌های آموزشی از مزایای این طرح استفاده کنند یا از سایر مزایای ویژه همکاران اداری استفاده کنند، مخیر هستند.

رتبه‌بندی گام‌های مهم برای ارتقا کیفیت آموزش‌وپرورش و معیشت فرهنگیان است

عضو کابینه تدبیر وامید با اشاره به اینکه رتبه‌بندی یکی از گام‌های مهمی است که برای ارتقا کیفیت و هم برای ارتقای معیشت فرهنگیان برداشته‌شده است، اظهار کرد: تلاش‌های ما در جهت بهبود وضعیت معیشت معلمان ادامه خواهد یافت بنابراین خروج معلمان از قانون مدیریت خدمات کشوری و نوشتن قوانین ویژه معلمان موضوعاتی در دست مطالعه است.

امضاء توافق‌نامه با وزارت راه و شهرسازی در راستای تأمین مسکن ۱۷۰ هزار فرهنگی طی ۳ سال

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: گام دیگری که در راستای بهبود معیشت معلمان برداشته‌شده است توافق برای تأمین مسکن ۱۷۰هزار فرهنگی با وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: در این طرح و در چارچوب این توافق در هر مکانی که زمین کافی برای احداث مسکن فرهنگیان وجود نداشته باشد بنیاد مسکن زمین موردنیاز را تأمین خواهد کرد و همچنین وزارت راه و شهرسازی با ارائه تسهیلات و رفع موانع با اجرای طرح مسکن فرهنگیان مساعدت و همکاری می‌کند.

حاجی میرزایی طرح مسکن فرهنگیان را سه‌ساله اعلام و عنوان کرد: فرهنگیان فاقد مسکن که تاکنون از امکانات دولتی و تسهیلات مسکن استفاده نکرده باشند و همچنین زنان سرپرست خانوار فرهنگی، فرهنگیان با سن ۳۵سال و بازنشستگان فرهنگی نیز می‌توانند از این طرح استفاده کنند و این طرح شامل همه کارکنان رسمی پیمانی و قراردادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه احداث مسکن در شهر‌های مختلف متفاوت خواهد بود و وزارت مسکن باید تسهیل‌کننده این مسیر باشد، اظهار کرد: کسانی که طرح مسکن فرهنگیان شاملشان می‌شود اسامی آن‌ها در اختیار ادارات است و اولویت برخورداری فرهنگیان در شهر‌های زیر ۲۵هزار نفر جمعیت نیز کسانی است که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند لذا آن‌ها می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

ابلاغ شیوه‌نامه استخدام نیرو‌های حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

وی در بخش دیگری از نشست خبری خود به تعیین تکلیف برخی نیرو‌ها در آموزش‌وپرورش اشاره و اظهار کرد: اعلام شیوه‌نامه مربوط به تبدیل وضعیت معلمان پیش‌دبستانی، نهضتی‌ها و حق‌التدریس‌ها از دیگر موارد مهم است که در هفته گذشته صورت گرفت.
حاجی میرزایی با تشریح بخش‌هایی از آئین‌نامه استخدام نیرو‌های پیش‌دبستانی، حق‌التدریس و نهضتی‌ها تصریح کرد: جذب نیرو‌های مذکور بر اساس مصوبه مجلس و با توجه به نیاز آموزش‌وپرورش طی سه سال انجام خواهد شد لذا نیرو‌های حق‌التدریس‌های و پیش‌دبستانی‌های از سال ۷۹تا قبل از ۹۱پس از گذراندن دوره یک‌ساله به استخدام درمی‌آیند همچنین آموزشیاران نهضت سوادآموزی که از سال ۷۹تا قبل از ۹۲همکاری داشته‌اند با رعایت قوانین و مقررات و شرکت در آزمون و کسب امتیاز لازمه در آموزش‌وپرورش جذب می‌شوند.

وی افزود: نیاز به رشته، جنسیت و سقف استخدام از معیار‌های جذب نیرو در آموزش‌وپرورش است.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: نیرو‌های پیش‌دبستانی که در کلاس‌های ضمیمه مدارس فعالیت داشته‌اند و حق‌الزحمه آن‌ها از محل اعتبارات دولتی پرداخت‌شده است و همچنین نیرو‌های حق‌التدریس که دارای شناسه بوده و حق‌الزحمه دریافت می‌کردند مشمول این آئین‌نامه می‌شوند، لذا آن دسته از نیرو‌های مذکور که حقوق از آموزش‌وپرورش نگرفته‌اند شامل این آئین‌نامه نمی‌شوند.

توزیع شیر مدارس پس از وقفه‌ای دوساله در ۸ استان آغاز شد

وی ادامه داد: توزیع شیر مدارس از دیگر اتفاقات مهم در هفته‌های اخیر بود که به علت محدودیت منابع مالی این طرح در دو سال گذشته متوقف‌شده بود.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در بودجه سال جاری اعتباری به میزان ۲۰۰میلیارد تومان برای توزیع شیر مدارس پیش‌بینی‌شده بود، اما ازآنجاکه تنها ۱۰۰میلیارد تومان تخصیص‌یافته است، موفق شدیم تنها در ۸استان اولویت‌دار این طرح را اجرایی کنیم.

وی گفت: توزیع شیر در استان‌های ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و کردستان در حال انجام است.

پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی تا پایان سال ۹۷ پرداخت شد

عضو کابینه تدبیر وامید اظهار کرد: تلاش برای پرداخت پاداش بازنشستگان تا پایان سال ۹۷ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته در سه‌ماهه اخیر است. همچنین تلاش کردیم برخی از مطالبات فرهنگیان را به‌تدریج پرداخت کنیم، لذا سعی خواهیم کرد تا حق‌الزحمه حق‌التدریس‌های شاغل را هم‌زمان با حقوق واریز کنیم تا مشکلات مطالبات مضاعف نشود.

مطالبات معلمان خارج از کشور تأمین شد

وی با اشاره به مشکلاتی که در پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور در سال گذشته به وجود آمد اظهار کرد: با تأمین ارز کافی، اعتبارات مربوط به حقوق همکاران شاغل در خارج از کشور را تأمین کردیم و علاوه بر آن پیگیر مطالبات معوق آن‌ها نیز هستیم و تلاش داریم به‌تدریج مطالباتشان را پرداخت کنیم.

کمبود نیرو در سال تحصیلی جدید باوجود کسری ۱۰۸ هزار معلم جبران شد

حاجی میرزایی تصریح کرد: در آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حدود ۱۰۸هزار معلم کمبود داشتیم لذا برای ساماندهی این موضوع با روش‌هایی مانند تأخیر در بازنشستگی‌ها، اجرای طرح معلم تمام‌وقت، استفاده از حق‌التدریس‌ها و... این کمبود را ساماندهی کردیم.

وی ادامه داد: هرچند روش‌های تأمین نیرو مذکور برای جبران کمبود نیروی انسانی را مطلوب نمی‌دانیم، اما برای خالی نماندن کلاس‌ها ناچار به استفاده از این روش‌ها بودیم البته موضوع کمبود نیرو در آموزش‌وپرورش را به هیات دولت گزارش کردیم و کارگروهی در این زمینه در حال انجام فعالیت است تا به نتایج مطلوبی در این زمینه برسد.
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۵°    ۱۶°