فیلمنامه ضعف اصلی سینمای ایران
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
01:02 - چهارشنبه 07 آبان 1399
کد خبر : ۷۶۸۹۷۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
جلالی فخر، منتقد سینما: فیلم نامه نویسی در سینمای ایران متناسب با دیگر ابعاد مانند بازیگری، کارگردانی و فیلمبرداری رشد نکرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مصطفی جلالی فخر منتقد سینما گفت: نگاه مدیریتی، بالادستی و حکومتی هیچ وقت باعث رشد سینمای ایران نشده است همچنانکه سالهای قبل نیز فیلم هایی که بعنوان راهبردی انتخاب شدند جایی در سینمای ایران ندارند بنابراین " فیلم خوب "، فیلم خوب است و کسی نمی تواند بعنوان قوانین راهبردی "فیلم خوب" را بد جلوه دهد. 
 
فیلمنامه ضعف اصلی سینمای ایران
او افزود: پروانه ساخت و نمایش برای فیلم ساز مسیر را مشخص می کند بنابراین وقتی در جایزه دادن نیز بخواهیم راهبردی عمل کنیم باز به نتایج 10 سال قبل می رسیم و شکاف میان هنرمندان و ارزیاب بیشتر خواهد شد. 
 
 او گفت: یکی از اتفاقات خوب و معنادار در جشنواره امسال این بود که فیلم "خروج" در بسیاری از بخش ها نامزد نبود. نه اینکه آقای حاتمی کیا را قبول نداشته باشیم بلکه بعلت اینکه فیلم "خروج" یک فیلم معمولی است. اگر قرار بود شاهد جایزه دادن به فیلم "خروج" باشیم قطعا این فکر به وجود می آمد که فشار هیئت داوران و از بیرون موجب این کار شده است؛ هرچند بازهم هیئت داوران محتاطانه عمل کرده است.
 
مصطفی جلالی فخر منتقد سینما درباره ضعف فیلمنامه ها نیز گفت: همچنان در سینمای ایران شاهد ضعف در فیلمنامه هستیم و هنوزسینمای ایران در فیلمنامه مانند سایر بخش ها رشد نکرده است.
 
 او افزود:  امسال یکی از تلخ ترین جشنواره ها را داشتیم و فیلم ها فروش خوبی نخواهند داشت چون اکثر فیلم ها تلخ بودند. 
 
علی اکبر عبدالعلی زاده منتقد سینما گفت: این میزان داوری باعث تعجب نبود ولی ای کاش خروجی جشنواره نیز بهتر بود.
 
او افزود: در دوره های قبل حاشیه های جشنواره موجب شد در مسیر درست قرار گیرد اما امسال متاسفانه در خروجی، حتی در بخش جایزه سردار سلیمانی نیز شاهد دیدگاه هایی بودیم که به جشنواره لطمه زده است. 
 
فیلمنامه ضعف اصلی سینمای ایران
او افزود: جشنواره فجر بعد از پیروز انقلاب قرار بوده راهبرد انقلاب اسلامی در سینما را هدایت کند اما اولویت اصلی به نحو مستقیم و غیر مستقیم محو شده است. 
 
 عبدالعلی زاده گفت: در فیلم های بخش سیمرغ نیز شاهد هستیم در کاندیداها فیلم هایی حضور ندارند یا سهم جدی ندارند.
 
او گفت: جشنواره فجر موظف به اعنبار بخشی به سینماست ولی از موضوعاتی گذر کرده که مسائل جامعه است. به طور مثال مصرف سیگار در فیلم ها..
 
عبدالعلی زاده نیز با بیان اینکه معقتدم فیلم ها امسال تلخ بود، افزود: راهبرد در فضای سینما با داستان و مقاله درست نمی شود بلکه باید سینما را تا سال آینده هدایت کنیم. 
 
 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۲°    ۲۳°