راه‌های پیشگیری از کرونا در ایام روزه داری
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
08:53 - چهارشنبه 07 آبان 1399
کد خبر : ۷۷۲۰۷۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: رعایت اصول تغذیه صحیح یعنی کاهش مصرف قند، نمک و چربی و مصرف بیشتر سبزی، میوه و مصرف کافی مایعات که به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از انواع بیماری‌ها خاصه کرونا کمک می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
خانم زهرا عبداللهی در ارتباط زنده خبری در خصوص آموزش نکات تغذیه‌ای در ماه مبارک رمضان در شرایط کرونایی افزود: در ایام روزه داری رعایت اصول تغذیه صحیح در وعده‌های سحر و افطار و بعد از افطار نقش بسیار مهمی در سلامت افراد دارد. اصول تغذیه صحیح در درجه اول یعنی مصرف متعادل خوراکی‌ها از همه گروه‌های غذایی اصلی در وعده‌های سحر و افطار و در درجه بعد پرهیز از زیاده روی در مصرف برخی خوراکی‌ها مثل مواد قندی، چربی‌ها و خوراکی‌های نمکی است.

وی افزود: به ویژه در شرایط امسال مصرف بی رویه خوراکی‌های شیرین و غذا‌های سرخ شده و نمکی می‌تواند باعث تحریک و تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و می‌دانیم که برای مقابله با بیماری کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن نوع غذایی که می‌خوریم نقش بسیار مهمی دارد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با تاکید بر این که یکی از عوامل زمینه ساز برای فعالیت ویروس کرونا، خشکی دهان و گلو است گفت: اگر ما در وعده سحر در کنار غذایی اصلی مقدار کافی سبزی، صیفی و سالاد مصرف کنیم از کم آب شدن بدن پیشگیری می‌کند.

خانم عبداللهی با تاکید بر مصرف سبزیجات و صیفی جات در وعده سحری افزود: مصرف کافی سبزی و صیفی و سالاد توصیه می‌شود چرا که هم حاوی مقادیر زیادی آب وجود دارد که در طول روز از کم آب شدن بدن، خشکی گلو و دهان جلوگیری می‌کند و هم این که این مواد غذایی حاوی ویتامین‌هایی مثل آ و سی هستند که برای تقویت سیستم ایمنی و عملکرد طبیعی بدن لازم است.

وی با بیان این که نوشیدنی‌های خیلی شیرین برای وعده سحر توصیه نمی‌شود گفت: در مصرف مواد قندی نباید افراط کرد چرا که احساس تشنگی را در طول روز تشدید می‌کند و قند خون سریعا افت پیدا می‌کند و احساس ضعف و گرسنگی و بی حالی ایجاد می‌شود.

خانم عبداللهی افزود: مصرف غذا‌های پرپروتئین و پرادویه در وعده سحر نیز می‌تواند احساس تشنگی و خشکی گلو را در طول روز افزایش دهد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در خصوص اصول تغذیه صحیح در وعده افطار گفت: بسیار مهم است که ابتدا با مصرف مایعات گرم شروع کنیم سپس برای برگردان قند خون به حالت عادی مواد قندی مصرف کنیم که بهترین و سالمترین آن‌ها خرماست و سپس مصرف یک غذای ساده و سبک توصیه می‌شود.

خانم عبداللهی افزود: از افطار تا سحر نیز مصرف آب، انواع مایعات و میوه جات به جبران کم آبی بدن کمک می‌کند تا از احساس خشکی و تشنگی بدن در ایام روزه داری پیشگیری شود و بدن سلامت و عملکرد طبیعی خود را بازیابد.
 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
°    °