تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس، فردا
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
18:00 - جمعه 07 آذر 1399
کد خبر : ۷۹۴۷۷۴
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
وزیر آموزش و پرورش گفت: درباره موضوع بازگشایی مدارس، فردا در ستاد کرونا تصمیم‌گیری می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 محسن حاجی‌میرزایی با بیان اینکه نگرانیم در پاییز آینده باز هم با کرونا مواجه شویم و این احتمال حتی اگر اندک هم باشد باید راه‌حل‌های متنوعی را برای پاسخگویی به نیاز آموزشی دانش‌آموزان طراحی کنیم، گفت: یکی از راه‌حل‌های مهم ما استفاده از پیام‌رسان "شاد" است که البته مسائل و مشکلاتی هم دارد و به‌سرعت آن‌ها را حل می‌کنیم.

او افزود: از مدارای معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان سپاسگزارم و اعلام می‌کنم هر روز وضعیت بهتری را در "شاد" خواهند داشت.

اصل در بازگشایی مدارس حفظ سلامت دانش‌آموزان است

حاجی‌میرزایی درباره مهمترین نگرانی‌های خانواده‌ها گفت: یکی از نگرانی‌های اصلی خانواده‌ها بازگشایی مدارس است، به آن‌ها اطمینان می‌دهم اصل برای ما سلامت دانش‌آموزان است و کاری نمی‌کنیم که با پروتکل‌های بهداشتی سازگار نباشد، فردا جلسه‌ای در ستاد ملی کرونا داریم و درباره وضعیت مدارس تصمیم‌گیری می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگرانی دیگر خانواده‌ها درباره امتحانات است، ادامه داد: تأکید ما این است از همه محتوای آموزشی آزمون بگیریم، به معلمان و دانش‌آموزان فرصت دادیم کار آموزش را تمام کنند و تا هر زمان لازم باشد روند آموزش استمرار می‌یابد درباره امتحانات هم اگر بتوانیم آن را به‌صورت حضوری برگزار می‌کنیم و اگر نتوانیم امتحانات غیرحضوری خواهد بود.

او بیان کرد: مهمترین سؤال و نگرانی درباره کنکور است، امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه ۱۲ به‌صورت حضوری از ۱۷ خرداد آغاز می‌شود و تا هفته اول تیر ادامه دارد پس از آن سه هفته فرصت دارند برای کنکور و برای دهه اول مرداد ماه باید منتظر برگزاری کنکور باشند.

حاجی‌میرزایی افزود: در ۱۷ خرداد که امتحانات نهایی برگزار می‌شود با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش تعداد حوزه‌های امتحان است، به این دلیل اصرار به برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری داریم، چون به‌نفع دانش‌آموزان است و نمرات امتحانات نهایی در کنکور آن‌ها سهیم است.

او متذکر شد: مجموعه افرادی که در آموزش و پرورش حضور دارند، تلاش می‌کنند پایان شیرینی برای سال تحصیلی رقم بخورد و نه به اعتبار سال تحصیلی و نه به سلامت دانش‌آموزان لطمه بخورد.

هر دانش‌آموز یک مهارت

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: در سال تحصیلی آینده طرح هر دانش‌آموز یک مهارت را اجرا می‌کنیم. هر دانش‌آموز باید یک مهارت متناسب با محل زندگی خود را کسب کند. طرح مدرسه خوانا در دوره ابتدایی نیز برای تقویت مهارت خواندن، نوشتن و حساب کردن از سال آینده در دوره ابتدایی اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه تعلیم و تربیت، مأموریت خانواده است و با شکل‌گیری آموزش رسمی، خانواده امر تربیت را به نظام رسمی واگذار کرد و خودش کنار نشست، افزود: در ایام خانه‌نشینی کرونا این پیوند بین اعضای خانواده برقرار شد و باید در دوران بعد از کرونا نیز تداوم یابد. معلمان هم کاری کارستان کردند. آن‌ها کار‌های بزرگی انجام دادند، از امکانات شخصی خود برای آموزش استفاده کردند، از روی تخت بیمارستان تدریس کردند. در این ایام پیوند دانش‌آموز با آموزش قطع نشد.

آغاز اجرای طرح "آجر به آجر"

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه با اظهار اینکه "قبل از حادثه کرونا در اجتماع خیّران مدرسه‌ساز در مشهد مقدس بودم، به‌یقین در چند نوبت در این جلسه غبطه خوردم که این افراد عاشقانه درباره کارشان صحبت می‌کردند"، عنوان کرد: حدود ۳۰ هزار خیّر حقیقی و حقوقی داریم، در خصوص مدرسه‌سازی با اشتیاق ملی و کمک‌های خرد روبه‌رو هستیم و در این راستا طرح «آجر به آجر» را طراحی کردیم که هرکسی که سرمایه خرد دارد، مشارکت کند یعنی حتی هر کسی با یک آجر در ساخت مدرسه مشارکت کند و برای ما بیش از ساخت مدرسه، این فرهنگ اهمیت دارد.

حاجی‌میرزایی با تأکید بر اینکه ۳۰ درصد فضای آموزشی را خیرین تأمین کردند، گفت: کشور گسترده‌ای داریم و جابه‌جایی نیز زیاد داریم به‌همین دلیل برخی مدارس خالی از دانش‌آموز و در جایی کلاس با ۳۵ تا ۴۰ دانش‌آموز است و دولت تمام تلاش خود را می‌کند؛ هر خیری که ۵۰ درصد سرمایه ساخت پروژه را بگذارد، دولت مابقی را تأمین می‌کند و اختصاص اعتبار در این راستا ۴ برابر شده است؛ البته حتی اگر مدرسه کافی داشته باشیم خریدار مشارکت خیرین هستیم و منت‌دار این حضور گرم هستیم.

پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۵°    ۱۲°