ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور فرسوده است
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
13:50 - دوشنبه 31 شهريور 1399
کد خبر : ۷۹۵۶۴۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
معاون حمل‌ و نقل سازمان راهداری با بیان اینکه عمر کامیون های برون شهری به ۵۰ سال هم می رسد، گفت: نوسازی بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه کامیون در توسعه اقتصادی، سلامت نیروی انسانی و کاهش تلفات جاده نقش بسزایی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 "مهران قربانی" در گفتگو با تیتر امشب با بیان اینکه از ۳۶۰ هزار دستگاه کامیون در ناوکان حمل و نقل برون شهری کشور حدود ۱۰۷ هزار کامیون عمر بالای ۲۲ سال وجود دارد گفت: جمل و نقل جاده ای برون شهری در توسعه کشور نقش بسزایی دارد و ما تلاش می کنیم این ناوگان را علاوه بر توسعه جوان کنیم.
معاون حمل‌ و نقل سازمان راهداری از تلاش برای جوان سازی ناوگان جاده ای و استاندارد سازی گفت و افزود: افزایش بهره وری و کاهش تلفات جاده ای، سلامت راننده و نیروی انسانی از جمله مزایای جلوگیری از فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای است.
مهران قربانی از رونمایی از سامانه ثبت نام نوسازی ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری کالا گفت و افزود: با هدف نوسازی ۵۳ هزار دستگاه کامیون فرسوده تا سه سال آینده، متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه www.rpf.rmto.ir​​ ثبت نام کنند.

وی گفت: ۸۶۳ نفر از رانندگان مالک خودرو‌های با سن بالای ۵۰ سال در اولویت اند و پس از دریافت پیامک می‌توانند، طبق قرارداد با ایران خودرو دیزل و با توجه به راهنمایی‌های منتشر شده در این سامانه نسبت به خرید خودرو ثبت نام کنند.
ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور فرسوده استقربانی درباره اهم تبعات وضعیت ناوگان حمل و نقل گفت: 
معاون حمل و نقل سازمان راهداری با بیان اینکه در کشور‌های پیشرفته عمر مفید کامیون ۵ سال و در کشور ما ۲۲ است، گفت: کامیون‌های فرسوده فعال در جاده‌های کشور حدود ۹۶۰ میلیون دلار سوخت مصرف می‌کند.
او افزود: از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸، ۵ هزار و ۱۸۸ دستگاه خودرو تحویل متقاضیان شده است.

وی به مقایسه بازسازی ناوگان سنگین حمل و نقل جاده‌ای در سال‌های گذشته پرداخت و گفت: در طول دو دهه گذشته کمتر از ۲۰ هزار دستگاه نوسازی شده است.
او گفت: نگاه نخست ما بازسازی ناوگان با استفاده از تولید کامیون‌های داخلی است.
 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
°    °