گارانتی؛ حق مصرف کننده است!
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
13:08 - شنبه 18 مرداد 1399
کد خبر : ۷۹۷۶۵۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
مجری سامانه جامع گارانتی با بیان اینکه خدمات پس از فروش نباید به عنوان یک آپشن اضافه به مشتری فروخته شود، تصریح کرد مردم با مراجعه به این سامانه می توانند از اصالت گارانتی کالا اطمینان حاصل کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 احمدی، سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت در تشریح جزئیات مربوط به مرحله دوم سامانه جامع گارانتی گفت: در فاز اول که از ماه های گذشته عملیاتی شده بود، تعداد زیادی از شرکت ها مشارکت کردند و شناسنامه شرکت های وارد کننده کالاهای بادوام مصرفی به ثبت رسید.
 
وی افزود: در فاز دوم که به مشتریان مصرف کننده مربوط می شود، اطلاعات شرکت هایی که در فاز اول شناسنامه گارانتی خود را ثبت کرده اند، در اختیار مردم قرار می گیرد.
 
احمدی گفت: در این مرحله، مردم می توانند با مراجعه به سایت  irangs.ir و وارد کردن نام و مشخصات شرکت یا کالای مورد نظر نسبت به اصالت گارانتی اطمینان حاصل کنند.
 
به گفته احمدی، مردم علاوه بر اطمینان از اصالت گارانتی کالای مورد نظر خود، می توانند اشکالات احتمالی بعدی را نیز از این طریق پیگیری کنند.
 
سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت با بیان اینکه طبق قانون همه کالا‌های مصرفی و سرمایه‌ای بادوام باید خدمات پس از فروش داشته باشند، افزود: در حال حاضر اطلاعات کالا‌های صوتی تصویری، لوازم خانگی، تایر و تلفن همراه در سامانه irangs.ir درج شده است.
 
وی اضافه کرد: کالاها و لوازم یدکی خودروها در هفته‌های آینده عملیاتی می‌شود و به تدریج تا چند ماه دیگر همه کالا‌های سرمایه‌ای و مصرفی در این سامانه ثبت می شود.

احمدی درباره مراحل بعدی ساماندهی به موضوع گارانتی نیز گفت: در فاز سوم، بر اساس فعالیت و خدمات و کیفیت کار شرکت ها، رده بندی صورت می گیرد تا شرکت های برتر بهتر دیده شوند.
گارانتی؛ حق مصرف کننده است!
عباسی، مجری سامانه جامع گارانتی نیز با بیان اینکه راه اندازی این سامانه به تشخیص کالای اصل از کالای تقلبی کمک به سزایی می کند، اظهارداشت: این یک خلاء در بازار بود و حتی در فروشگاه های فضای مجازی نیز این اشکال وجود داشت که امکان تشخیص کالای اصیل از قاچاق نبود.

وی با اشاره به مراحل قبلی راه اندازی این سامانه تصریح کرد: اکنون همه مردم می توانند به این سامانه مراجعه کنند و با دید بهتری نسبت به خرید خود اقدام کنند.
 
عباسی گفت: از سال گذشته تاکنون 5 هزار و 650 گارانتی در سامانه ثبت شده که مربوط به 633 شرکت بوده است.
وی افزود: از این میان حدود 2 هزار قلم کالای مربوط به 479 شرکت تائید شده است.
 
عباسی ابراز امیدواری کرد که با این روند، دیگر گارانتی به عنوان یک آپشن و امتیاز اضافه به مردم ارائه نشود.
 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
°    °