مشاوره‌های کرونایی در سامانه ۴۰۳۰
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
20:12 - دوشنبه 20 مرداد 1399
کد خبر : ۷۹۸۳۵۱
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
نماینده وزارت بهداشت گفت: در سامانه ۴۰۳۰ جهت بیماریابی و مشاوره کرونا، ویزیت غیرحضوری از مردم در قالب کاروان‌های سیار سلامت از خدمات این سامانه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
دکتر پوردست، با اشاره به اینکه سامانه ۴۰۳۰ به صورت مشترک میان وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فعال است، گفت: از شروع همه گیری کرونا و از ۵ اسفند سال قبل تاکنون فعالیت‌های سامانه برقرار و سوالات پزشکی مردم را اپراتور‌هایی که اغلب پزشک یا پیراپزشک هستند، پاسخ می‌دهند.

وی افزود: قسمتی از پاسخ‌دهی‌های مرکز تماس به سوالات رایج به شکل تلفن گویا است و در صورتی که فرد پاسخ مناسب و دلخواه خود را دریافت نکند می‌تواند با شماره‌گیری اعداد مختلف به اپراتور مورد نظر خود وصل شود.

نماینده وزارت بهداشت افزود: کارشناسان تغذیه، گروه سلامت روان و روان‌شناسان وزارت بهداشت برای پاسخ به سوالات احتمالی برای کنترل استرس و خشم در دوران کرونا و قرنطینه، کارشناسان سلامت سالمندی و خدمات سلامت مادران برای مشاوره‌های پیش از بارداری، حین بارداری و پس از بارداری ارائه می‌شود.

پوردست افزود: واحد مرکز مشاوره سلامت مادران باردار حدود دو هفته افتتاح شده و تاکنون ۳ درصد کل تماس‌ها را به خود اختصاص داده است.

نماینده وزارت بهداشت در سامانه ۴۰۳۰ درباره درصد سایر تماس‌هایی که با این سامانه برقرار می‌شود، گفت: حدود یک درصد تماس‌ها نیز مربوط به سلامت سالمندی است، البته این درصد کم به علت برقراری تماس کمتر از سوی سالمندان است و کارشناسان ما در این حوزه در هر دو شیفت آماده پاسخگویی به سوالات سالمندان هستند.
 
وی افزود: ۶ درصد تماس‌ها مربوط به سوالات روانشناسی و همکاران واحد تغذیه نیز پاسخگوی ۷ درصد تماس‌ها هستند.
 
دکتر پوردست گفت: ۸۳ درصد تماس‌هایی که پاسخ داده می‌شود توسط اپراتور‌های عمومی و اکثر سوالات مردم با محوریت کووید۱۹ است.

مشاوره‌های کرونایی در سامانه ۴۰۳۰

نماینده وزارت بهداشت درباره تعداد تماس‌های برقرار شده با این سامانه، افزود: تعداد کلی تماس‌های ما تا ۳۰ تیر، ۱۷ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۲۷۶ تماس بوده است که حدود ۱۵ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۱ تماسش توسط اپراتور‌ها پاسخ داده شده و ۲۲۰۰ اپراتور با ما همکاری می‌کنند که بخش عمده آن‌ها جهادی بوده و روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تماس را پاسخگو هستند.

وی با اشاره به اینکه تماس‌ها با سامانه ۴۰۳۰ مورد سنجش احساسات نیز قرار می‌گیرد، تاکید کرد: بر اساس آنالیز آماری انجام شده بر تماس‌های برقرار شده با ۴۰۳۰ در هفته گذشته، ۴۳ درصد افراد شاد، ۲۲ درصد عصبانی، ۲۱ درصد طبیعی، ۱۰ درصد غمگین و ۳ درصد افسرده بودند.

خانم وردست با بیان اینکه پس از اسفند و فروردین تماس‌ها با سامانه با کاهش مواجه بود، گفت: البته مجددا تماس‌ها رو به افزایش است، اما این افزایش هنوز مانند دوران پیک کرونا نیست.
 
وی افزود: سوالات مردم از روش‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا به سمت دارو، درمان، واکسن و یافته‌های پزشکی سوق پیدا کرده است.

وی درباره خدمات تله مدیسین و بیماریابی کرونا در سامانه ۴۰۳۰، گفت: از ابتدای بحران کرونا واحد‌های سیار سلامت ما به استان‌های قم، مازنداران، گیلان و جزیره هرمز فرستاده شدند تا بیماران را به شکل تله‌مدیسین ویزیت کنند.
 
کاروان سیار سلامت همچنان در هر نقطه‌ای که نیاز باشد و بر اساس اعلام اپلیکیشن ماسک، قرمز شناخته شود حضور و  بیماران را به شکل غیر حضوری ویزیت می‌کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۴°    ۳۷°