توصیه تغذیه ای برای کاهش استرس
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
03:11 - دوشنبه 31 شهريور 1399
کد خبر : ۷۹۹۶۸۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
متخصص تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور گفت: دریافت منابع غذایی حاوی ویتامین B ۶، B ۱۲ و پرهیز از دریافت منابع غذایی حاوی کافئین برای کاهش استرس و اضطراب مهم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
خانم دکتر مرجان عجمی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما با اشاره به اضطراب ناشی از شیوع کرونا و استرس این روز‌های داوطلبان آزمون سراسری افزود: اختلالات قند خون و گرسنگی می‌تواند محرک ایجاد استرس و اضطراب باشد همچنین دریافت فیبر کافی، میوه و سبزیجات و دریافت منابع حاوی پروتئین و چربی‌های سالم می‌تواند نوسانات قند خون را کمتر کند و به کاهش حس استرس و اضطراب کمک بیشتری کند.
وی گفت: ویتامین D یکی از ویتامین‌های مهم است و کمبود آن می‌تواند با تغییرات خلق و خو در ارتباط باشد همچنین این ویتامین نقش مهمی در حفاظت از مغز و عملکرد صحیح ناقل‌های عصبی دارد و حتی به عنوان یک درمان کمکی برای آلزایمر می‌تواند مفید باشد.
خانم دکتر عجمی عنوان کرد: مصرف جگر، ماهی، شیر و تخم مرغ می‌تواند به دریافت ویتامین D کمک کند، اما راه اصلی تأمین آن سنتز از طریق پوست و قرار گرفتن در مجاورت نور آفتاب است.
وی افزود: برای کاهش دریافت کافئین، توصیه می‌شود قهوه را با چای سبز جایگزین کنید، چای سبز علاوه بر کافئین کمتر حاوی اسید آمینه‌ای به نام تیانین است که برای کاهش استرس و اضطراب مفید است؛ همچنین دریافت آب کافی و فعالیت فیزیکی روزانه به حفظ سلامتی و آرامش بیشتر کمک می‌کند.
برچسب ها: تغذیه ، کاهش ، استرس
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
°    °