توانایی دستیابی به فناوری گیربکس اتوماتیک خودرو در وزارت دفاع
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
08:36 - سه‌شنبه 08 مهر 1399
کد خبر : ۸۰۰۳۸۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: آمادگی ارائه فناوری تولید گیربکس‌های اتوماتیک خودروهای سواری در کمتر از یک سال را داریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
امیر رستگاری، در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بیان اینکه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خروج مستشاران خارجی از کشور نیرو‌های نظامی خصوصا نیرو‌های تجهیز محور هوایی و دریایی با تحریم مواجه شدند، گفت: با شروع دفاع مقدس نیاز به قطعات و تجهیز تسلیحات نظامی موجود برای استفاده در دفاع مقدس به یکی از بزرگترین معضلات نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع تبدیل شد.

وی افزود: نیاز به این موضوع باعث آغاز نهضت قطعه سازی در نیرو‌های مسلح شد و به ساخت المان‌ها و تجهیزات مورد نیاز شناور‌ها و پرنده‌ها و تسلیحات رزم زمینی همچون تانک‌ها و نفربر‌ها اقدام کردند.

او گفت: با شکل گیری جهاد‌های خودکفایی در نیرو‌های نظامی بحث نهضت قطعه سازی در این نیرو‌ها نیز شکل گرفت.
 
توانایی دستیابی به فناوری گیربکس اتوماتیک خودرو در وزارت دفاع

امیر دریادار رستگاری در ادامه گفت: امروز صنعت قطعه سازی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از مهندسی معکوس در دوران دفاع مقدس، به توانمندی طراحی و تولید رسیده است و در دهه پنجم انقلاب اسلامی در صدد هوشمندسازی و روبوتیک کردن و استفاده از سامانه‌ها در قالب جنگ شبکه محور که از الزامات روز است هستیم.

مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افزود: به جرات می‌توان گفت که ما امروز در حوزه شناور‌های تندرو جزو ۵ کشور دنیا هستیم که توانایی قابلیت طراحی و ساخت شناور‌های تندرو موشک انداز با سرعت ۱۳۰ کیلومتر را که در هیچ کجای دنیا مشابه آن نیست را داریم.

وی گفت: در حوزه شناور‌های زیر سطحی جزو ۱۳ کشور اول دنیا که توانایی ساخت زیردریایی را دارند و در حوزه شناور‌های سطحی هم جزو ۲۰ کشور نخست دنیا هستیم.

او افزود: هم اکنون قابلیت تولید انواع پلت فرم‌ها و قطعات نظامی در حوزه‌های نظامی و غیر نظامی در صنایع دریایی وجود دارد.

امیر رستگاری گفت: امروز دو نوع موتور دیزل ۱۳۰۰ و ۹۰۰ اسب بخار در کشور بومی سازی شده است و با راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرارداد تولید و تحویل آن بسته شده است.

وی درباره گیربکس ۱۶۵۰ اسب بخار که کاربرد وسیعی در شناور‌های جستجو و نجات دارد و امروز رونمایی شد، گفت: این گیربکس در طول ۱۰ ماه با همکاری ۱۳ شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شد و خط تولید آن در کشور راه اندازی شده است.

او همچنین گفت: امروز به فناوری اتوماتیک کردن گیربکس ۸ دنده تانک ۶۰ تن دست یافته ایم.

امیر رستگاری افزود: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع آمادگی ارائه فناوری تولید گیربکس‌های اتوماتیک خودرو در طول کمتر از یک سال و تحویل آن به شرکت های خودروسازی را دارد.


امیر خواجه فرد، مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: با آغاز جنگ تحمیلی راه اندازی صنعت قطعه سازی یک راهبرد بود که باید بنا به مقتضیات زمان شکل می‌گرفت.

وی افزود: امروز تکنولوژی در صنایع نظامی بنابر ماهیت و اقتضائات، جلوتر از صنایع تجاری است.

او گفت: نهضت قطعه سازی در نیرو‌های نظامی یک انتخاب نبود بلکه یک راهبرد اجتناب ناپذیر بود که امروزه پس از گذشت ۴ دهه پیشرفت‌های آن نمود پیدا کرده است.

وی با اشاره به تنوع زیاد ناوگان صنایع هوایی از بالگرد‌ها گرفته تا جنگنده‌ها و هواپیما‌های ترابری، افزود: با راه اندازی نهضت قطعه سازی هم اکنون ناوگانی که در صنایع هوایی به پرواز در می‌آید متکی به توانایی‌های داخلی است.
 
توانایی دستیابی به فناوری گیربکس اتوماتیک خودرو در وزارت دفاع
 
مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: یکی از ویژگی خاص صنعت قطعه سازی در این سازمان، الگوی منحصر به فرد داخلی در دستیابی به فناوری سیستم‌ها با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان به دلیل تحریم‌ها و دسترسی محدود به تکنولوژی دیگر کشور‌ها است.

وی با اشاره به اخذ بسیاری از گواهینامه‌های بین المللی در حوزه ساخت و طراحی قسمت‌های عملیاتی هواپیماها، افزود: هم اکنون آمادگی ارائه این دانش به شرکت‌های خودروسازی را داریم.
 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۵°    ۲۱°