جزئیات همکاری محققان با خودروسازان داخلی
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
01:26 - سه‌شنبه 06 آبان 1399
کد خبر : ۸۰۱۸۶۰
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: محققان جهاد دانشگاهی درصدد هستند علاوه بر تولید برخی قطعات خودرو از دانش خود برای قرار دادن این قطعات در یک شرکت خودروسازی استفاده کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 حمیدرضا طیبی در خصوص توانایی تامین نیاز خودروسازان توسط محققان جهاددانشگاهی افزود: طی تفاهمنامه‌ای که با یک خودروساز منعقد کردیم درصدد هستیم قطعات مورد نیاز برای این خودرو را بومی سازی کنیم.

وی با اشاره به محور‌های همکاری و تولید قطعات بر پایه دانش توسط محققان جهاد دانشگاهی گفت: کار با این خودروساز روی چند موضوع بود که اولویت اول تولید کاتالیست خودرو است، چون بحث آلودگی محیط زیست از مسائل مهمی به شمار می‌رود؛ از این رو تولید چنین کاتالیستی می‌تواند مفید و تاثیرگذار باشد.


رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص اولویت‌های همکاری با این خودروساز افزود: قرارداد تولید اتصال هوشمند خودرو، ساخت تجهیزات برای تست خودرو در تصادفات و اثر تصادف روی ماشین و افراد، سبک سازی خودرو با آلیاژ‌های جدید، تولید انژکتور، بومی سازی بخش‌های الکترونیکی خودرو، ساخت تجهیزاتی برای سبک شدن خودرو، تولید خودرو‌های برقی و هیبریدی و اجزای آن، از جمله موضوعات این تفاهم نامه است که بر اساس اولویت‌ها به تولید می‌رسند.

وی گفت: برآورد‌های اولیه ما این است که قیمت محصولات ما نسبت به نمونه چینی قابل رقابت است.

طیبی افزود: در بحث سرمایه گذاری با شرکت خودروساز نیز صحبت‌هایی شده که یک شرکت دانش بنیان در دل این تولیدکننده خودرو تشکیل شود و محققان جهاد هم برای خودروساز تولید انحصاری داشته باشند و ما در صدد هستیم که این دانش را در اختیار سایر خودروسازان نیز قرار دهیم.

رئیس جهاد دانشگاه با بیان اینکه برخی از این تجهیزات که قرار است به تولید برسانیم، خارجی بودند، گفت: حتی برخی از دانش قراردادن این تجهیزات در خودرو هم خارجی است و بومی نبوده که در صدد هستیم همه را بر اساس تفاهمنامه بومی سازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خیلی از شرکت‌های تولیدکننده تکنولوژی ۲۰ سال آینده خودشان را در نظر دارند، افزود: در یک سری حوزه‌ها نباید در داخل فقط تولید کنیم باید با شرکت‌های دیگر در سطح بین‌المللی رقابت کنیم؛ مشکل ما در کشور این است که مسئولان ما خصوصاً وزارت صنعت به «صنعت مقیاس» توجه نمی‌کند و ارز را در اختیار همه قرار می‌دهد.

طیبی گفت: به نظر می‌رسد که ما هم مانند کشور چین باید مزیت خود را در تولید انبوه قرار دهیم که این منجر به کاهش قیمت می‌شود که به نوعی اقتصاد مقیاس است و برای پیشرفت نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه در صدد هستیم به ترتیب این تجهیزات را بومی سازی کنیم و دانش تولید آن‌ها را به دست آوریم، افزود: همچنین می‌توانیم بعد از اجرای این تفاهمنامه قطعات سایر خودروسازان را تامین کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۲°    ۲۳°