معنا شناسی سینمای دینی
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
02:35 - چهارشنبه 30 مهر 1399
کد خبر : ۸۰۲۵۹۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
مهدی سجاده چی فیلمنامه نویس گفت: معتقدم "سینمای دینی" تعبیر درستی نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "مهدی سجاده چی" فیلمنامه نویس در گفتگو با شهر فرنگ گفت: معتقدم "سینمای دینی" خیلی تعبیر درستی نیست. ما سینماگران دین باور و مومن داریم که تفکرات آنها در کارهایشان تجلی پیدا می کند. و برخی سینماگران نه اینکه دین ندارند اما به دغدغه های دیگر زندگی انسانی می پردازند.

او گفت: مهندسین و برنامه ریزان سینما به این سینمای دینی نیاز دارند و تعبیر سینمای دینی یک کار راه انداز است.

سجاده چی گفت: سینماگر دینی و متافیزیکی در تلاش است نوعی اشاره دینی در تولید خود داشته باشد.

نویسنده فیلم "صوفی دیوانه" گفت: اگر سینمای دینی را به سه نوع تفکیک کنیم، بهترین نوع آن سینمایی است که شخصیت های فیلم به یک کشف و شهود دست می یابد و بیننده را به یک موقعیت متافیزیکی و معناداری سوق می دهد.

این نویسنده در پاسخ سوال چرا برخی دین را در روستاها می بینند، گفت: ترانه های عاشقانه، محلی و روستایی پیش از تلویزیون به رادیو آمد. عشق روستایی عشق گناه آلود و پلشتی نیست. یکی از بهترین روش های بیان دینی عرفان است. این بیان تجربه ما ایرانی ها است.

او با اشاره به 8 سال دفاع مقدس، گفت: در ساخته های سینمای جنگ و دفاع مقدس که دست کشیدن از زندگی دنیوی مطرح است، تحولات اجتماعی، اخلاقی و عرفانی مسیر سنما را تغییر داد.

مهدی سجاده چی افزود: هر جا که قهرمان فیلم تصمیم اخلاقی می گیرد و پاداش اخروی را به دنیوی ترجیح می دهد وارد قلمروی سینمای دینی شده است. 

او افزود: مهمترین ضعف سینمای ایران در تولید فیلم های دینی است.

برچسب ها: سینما
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۰°    ۲۴°