افزایش اعتبار ۶ میلیاردی نوسازی مدارس در ۳ سال
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
14:04 - دوشنبه 10 آذر 1399
کد خبر : ۸۰۴۱۸۷
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: اعتبار بازسازی و نوسازی مدارس از ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 رخشانی مهر با حضور در برنامه گفتگوی ۱۸ و ۳۰ شبکه خبر با اشاره به رشد قابل توجه اعتبارات نوسازی و بازسازی مدارس در سال‌های اخیر، افزود: در سال ۹۷ حدود ۹۰۰ میلیارد و در سال ۹۸ هم ۱۱۰۰ میلیارد تومان افزایش اعتبار داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سرانه فضا‌های آموزشی در استان‌های مختلف متفاوت است، گفت: در برخی استان‌ها مثل یزد و ایلام سرانه فضا‌های آموزشی بالاتر از میانگین سرانه و در برخی استان‌های دیگر مثل سیستان و بلوچستان، البرز و تهران پایین‌تر از میانگین است.

رخشانی مهر با بیان اینکه عدد میانگین فضا‌های آموزشی در کشور ۵ و ۲ دهم متر مربع است، افزود: سرانه فضای آموزشی در ۱۰ استان کشور زیر خط میانگین و در ۲۱ استان دیگر بالاتر از خط میانگین است.
 
افزایش اعتبار ۶ میلیاردی نوسازی مدارس در ۳ سال
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: استان‌های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی کمترین سرانه فضای آموزشی را در کشور دارند.

رخشانی مهر گفت: هم اکنون ۳۰ درصد مراکز آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی هستند در حالیکه در سال‌های ۸۲ و ۸۳ حدود ۷۰ درصد این فضا‌ها نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی بودند.
 
 
تهیه نرم افزار مکان یابی مدارس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: نرم افزاری بر اساس رشد جمعیت، مهاجرت و مطالعات جمعیت شناسی برای دستیابی به شاخص‌های مکان یابی مدارس، نوشتن نرم افزار و ساماندهی فضا‌های آموزشی طراحی شده که دورنمایی ۵۰ ساله را ترسیم می‌کند.

رخشانی مهر افزود: در بحث شاخص‌های مکان یابی مدارس و نوشتن نرم افزار به موارد مورد نظر دست یافته ایم و برای آن‌ها دستورالعمل و آیین نامه قوی و متقن داریم. در بحث ساماندهی فضا‌های آموزشی هم می‌توانیم با تغییر مقطع و جنسیت دانش آموزان در برخی مدارس، اقدام به تغییر فضای آموزش و برطرف کردن نیاز به فضای آموزشی کنیم.
 
وی افزود: برنامه ریزی ما دستیابی به ساخت و تجهیز ۲۳ هزار واحد کلاس درس بطور سالانه است که امیدواریم سال آینده به این مهم دست پیدا کنیم.

رخشانی مهر با اشاره به وجود ۴۰ هزار کلاس نیمه تمام تا پایان سال گذشته، افزود: در گام نخست باید تکلیف این کلاس‌های نیمه تمام به دلیل صرف بخش عمده بودجه در آن‌ها مشخص شود که با اتمام ان‌ها استان‌های گیلان، کرمان و گلستان به خط میانگین فضای آموزشی خواهند رسید و برخی استان‌های دیگر هم به آن نزدیک‌تر خواهند شد.

 
کپرزدایی مدارس ممکن نیست

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه در بسیاری از روستا‌ها و مناطق استان سیستان و بلوچستان مدارس کپری جمع آوری شده و مدارس جدید با مصالح معمول ساخته شده است، گفت: هنوز شاهدیم که به دلیل اشتیاق و میل اهالی محلی برای زندگی در کپر، داخل حیاط مدرسه یکی دو کپر با همان مصالح بومی احداث شده و دانش آموزان در آن‌ها مشغول تحصیل هستند و به عبارتی نمی‌توان با زور دانش آموزان را مجبور به تحصیل در مدارس جدید کرد و عملا کپرزدایی در برخی مناطق عملی نیست.
 
 
برچسب ها: بازسازی ، نوسازی ، مدارس
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۴°    ۱۱°