شهید محسن فخری زاده را بیشتر بشناسید
07:48 - دوشنبه 29 دی 1399
تاریخ انتشار : شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
دکتر عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی: دکتر فخری زاده یک بعدی نبود و در تخصص خود متخصص برجسته ای بود، مدیری قوی و موثر در کشور بود و دشمن برای ایجاد رعب روی ترور وی متمرکز شده بود.

دکتر عباسی رئیس سابق انرژی اتمی گفت: آشنایی بنده با دکترفخری زاده به سال 66 برمی گردد که با هم همکار شدیم و ایشان لیسانس خود را از دانشگاه فیزیک با گرایش هسته ای اخذ کرده بود.

شهید فخری زاده 6 سال کار مداوم علمی در آزمایشگاه داشت.  وی فوق لیسانس خود را در دانشگاه صنعتی اصفهان گذراند و به عنوان مدیر بخش علمی تحقیقاتی مشغول به کار شد. ایشان سابقه مدیریت دانشگاه امام حسین را نیز در کارنامه داشت.

وی در دوران دفاع مقدس جزو رزمندگان غرب و جنوب کشور بود و در عملیات رمضان شرکت داشت. شهید فخری زاده یکی از مدیران پرثمر و موفق بود.

دکتر عباسی درباره رویکرد ترور به سمت دانشمندان افزود: وقتی در دوران دفاع مقدس توانسیتم برنامه های دشمن را در شکست جمهوری اسلامی با مشکل مواجه کنیم دوره پیشرفت علمی ما برای دشمن گران تمام می شود به همین خاطر وارد عرصه رعب می شوند که قبل از آن شروع به تحریم می کنند که با تحریم تاکنون نتوانسته اند جلوی ما را بگیرند و ما به خودکفایی حتی در زمینه علمی رسیده ایم بنابراین مسئله ترور دانشمندان و متخصصان کشور را در برنامه قرار می دهند تا رعب ایجاد کنند و در موضوعات راهبردی با جمهور اسلامی همکاری نکنند.

وی افزود: ترور شهید علی محمدی نمونه این موضوع بود که دانشمند برجسته ای در کشور بود یکسال بعد ترور بنده و شهید علی محمدی را در دستور قرار دادند که شهید شهریاری در بزرگراه ارتش با انفجار بمب به شهادت رسید، به ماشین بنده نیز بمب چسباندند که موفق نشدند.

رئیس سابق انرژی اتمی گفت: دکتر فخری زاده فردی مومن، جدی و محقق مدرس در فلسفه علم بود که در ادبیات فارسی نیز حاذق بود و حافظ شناسی وی بسیار بالا بود و اشعار حافظ را نیز می نوشتند.

وی یک بعدی نبود، در تخصص خود متخصص برجسته ای بود و دکترای وی در زمینه آشکار سازی تابش هسته ای و کشف کیهانی بود که می تواند قدرت رکتورهای هسته ای را اندازه گیری و کشف کند و این کاری است که اگر رژیم صهیونیستی اقدامات پنهانی نیز داشته باشد در کشور ما قابل کشف و بررسی است.

دکترعباسی گفت: وی در حوزه لیزر، پژوهشگاه آکوستیک نیز فعالیت داشت و در ساخت کیت های تشخیصی کرونا  و تولید واکسن کرونا نیز مشغول فعالیت بودند.

دکتر فخری زاده مدیر سازمان پژوهش های نوین دفاعی در وزارت دفاع بود که برای دفاع در حوزه های نظامی و غیر نظامی مربوط به سلامت مردم فعال بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: انتظاری نداریم که کشورهای اروپایی و سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان عکس العمل خاصی نشان دهند چون اساسا سرویس های امنیتی این سه کشور است که اطلاعات را جمع آوری می کند و عملیات به دست رژیم صهیونیستی است  و موساد وارد عمل می شود.

او گفت: برنامه ترور شهید فخری زاده به دهه 80 برمی گردد که از سال 84 ترور بنده مطرح شد و 5 سال طول کشید تا دشمن اقدام عملی انجام دهد ولی در سال 87 سه نفر قرار بود ترور شوند که دستگاه های امنیتی و حفاظتی ما به خوبی عمل کرد .

دکتر عباسی گفت: ترورها ضعف دستگاه بلکه تاخیر در ترورها قوت دستگاه امنیتی ماست. در سال 87 قرار بود دکتر فخری زاده، بنده و یکی از همکاران ما که در مقوله علم فیزیک فعالیت می کرد که خنثی شد تا اینکه ترور بنده در سال 89 واقع شد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در ادامه افزود: آژانس دستگاهی است که اطلاعات را جمع آوری می کند،  داده های آژانس تحت کنترل سازمان ملل و آمریکاست چون هم قسمت عمده ای از کارمندان سازمان ملل، هم بودجه سازمان ملل را تامین می کنند و به اطلاعات دسترسی دارند بنابراین داده های لازم را در اختیار دارند.

او افزود: منافقین سال هاست که در حال فعالیت هستند و اسامی شهدای گرانقدر را به رژیم صهیونیستی داده اند و شبکه بزرگی در دنیا فعالیت دارد تا اجازه ندهند انقلاب هایی که صورت می گیرد برای سایر کشورها الگو شوند و در پی از بین بردن این الگو هستد که با تحریم، حذف فیزیکی دانشمندان و رهبران را در راستای حذف الگو در دستور قرار می دهند.

دکتر عباسی گفت: اکنون که کشور ما در زمینه پیشرفت علمی در حال فعالیت است با حذف اشخاص پیشرفت ما متوقف نمی شود که اتفاقا بعد از شهادت شهید علی محمدی و شهریاری دستاوردهای زیادی داشته ایم و چرخه هسته ای بعد از شهادت این دوشهید بزرگوار کامل شده است.

وی افزود: دکتر فخری زاده مدیری قوی و موثر در کشور بود و دشمن برای ایجاد رعب روی ترور وی متمرکز شده بود بنابراین اکنون که شرایط برای برگشتن امریکا به مذاکره مورد بحث است رژیم صهیونیستی اقداماتی برای اینکه در تصمیمات کشورما اثر بگذارد انجام می دهد و با حذف برخی افراد میخواهد نشان دهد قدرت دارد درصورتیکه دستگاه امنیتی ما قوی است و تاکنون نیز از بسیاری از ترورها جلوگیری کرده اند.

دکتر عباسی گفت: ابتکار عمل در دست تشکیلات ترور است و شیوه های خود را تغییر می دهد که این موجب قوی تر شدن کشور ما خواهد شد بنابراین پاسخ دشمن را در این زمینه با کار عملی خواهیم داد و شهادت دکتر فخری زاده برکات زیادی برای کشور خواهد داشت و بیش از گذشته به پیشرفت کشور می اندیشیم.