شهرام غفاری مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با بخش "پیگیری" شبکه خبر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ۵ ماه کاری زمان انتظار برای دریافت هزینههای پزشکی کمتر از ۲ میلیون تومان در کارگزاریهای تامین اجتماعی منطقی است، اظهار کرد: خیر، ۵ ماه زمان مورد قبول ما نیست و چنین زمانی هم نداریم. عملاً این گونه است که اسناد ظرف یک یا دوماه رسیدگی و پرداخت میشوند.
وی افزود: البته اخیراً در استان تهران ما تاخیر چهارماههای داشتیم که بابت آن از مردم عذرخواهی میکنیم.
غفاری با بیان اینکه تاخیر ما کمتر از دوماه در کل کشور است و فقط در تهران است که تاخیر سه ماهه داریم، گفت: در تهران ماهانه ۱۰ تا ۱۵ هزار پرونده خسارت ثبت میشود که رسیدگی به آنها زمانبر است البته تمهیداتی اندیشیده ایم که این مسئله در یک ماه آینده حل شود.
به گفته مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی، استاندارد زمان رسیدگی به پروندهها کمتر از دوماه است.
وی افزود: دبیرخانه شورای عالی بیمه اقدام پسندیدهای انجام داده که در صورت اجرای آن، بیماران وقتی به بیمارستان مراجعه میکنند، اسناد توسط بیمارستان از طریق سامانه "سپاس" وزات بهدشت در اختیار بیمهها قرار میگیرد و نیازی نیست که بیمهشده به ادارات متعدد مراجعه کند لذا رسیدگی به اسناد در سامانه اتفاق میافتد و در صورت لزوم و وجود نواقص در اسناد، ما به بیمهشده مراجعه میکنیم.
غفاری با بیان اینکه ما هیچ دلیلی را از کارگزاریها برای اینکه اسناد بیمهشده را نگه دارند نمیپذیریم، گفت: فرد بیمهشده هم هیچ پرداختی غیر از هزینه حدود ۱۵ هزار تومانی برای ثبت درخواست از این بابت نخواهد داشت.