توزیع عوارض ارزش افزوده تهران در نقاط روستایی
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
08:27 - چهارشنبه 25 فروردين 1400
کد خبر : ۸۱۱۷۲۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف کردند که درآمد‌های حاصل از اخذ عوارض ارزش افزوده شهرستان‌های تهران به چه نحوی بین شهر تهران و نقاط روستایی و عشایری آن توزیع شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با ردیف‌های بند (د) تبصره ۶ این ماده واحده موافقت کردند.

براساس ردیف ۱ این بند؛ متن زیر به جزء (۱) بند (پ) ماده (۳۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اضافه می‌شود: «شاخص‌های مناطق و شهرستان‌های غیربرخوردار از اشتغال موضوع این جزء با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.»

در ردیف ۲ آمده است؛ مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی از واحد‌های تولیدی و پیمانکاران پروژه‌ای واقع در استان به حساب استان محل استقرار واحد تولیدی منظور می‌شود.

در جریان رسیدگی به این ردیف از تبصره ۶، آقای ابراهیم رضایی نماینده مردم شیراز پیشنهاد الحاقی داد که با ۱۶۲ رأی موافق، ۴۰ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع ازمجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید که براساس آن متن زیر به ردیف ۲ بند (د) تبصره ۶ افزوده می‌شود:

- سازمان امور مالیاتی مکلف است پرونده‌های واحد‌های تولیدی و خدماتی با شخصیت حقیقی یا حقوقی دارای یک محل فعالیت را که محل استقرار واحد تولیدی یا خدماتی آن‌ها در استان محل استقرار دفتر مرکزی آن‌ها نیست، به اداره کل امور مالیاتی استان محل استقرار واحد تولیدی و خدماتی ارسال کند.

همچنین بر اساس ردیف ۳؛ عوارض ارزش افزوده موضوع جزء (۱) بند (ب) ماده (۶) قانون برنامه ششم توسعه در شهرستان‌های تهران و اسلامشهر به نسبت هشتاد و هشت درصد (۸۸%) در نقاط شهری تهران و شهر اسلامشهر و دوازده‌درصد (۱۲%) در نقاط روستایی و عشایری آن‌ها توزیع می‌شود.
 
اختصاص عوارض گمرکی لوازم آرایشی برای بیماری‌های خاص

نمایندگان مردم در خانه ملت، موافقت کردند که از منابع حاصل از عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی در معالجه بیماری‌های نادر هزینه شود.

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند (ز) تبصره ۶ این ماده واحده موافقت کردند.

براساس این گزارش؛ آقای محمدعلی محسنی بندپی در جریان بررسی این بند در توضیح بیماری‌های نادر گفت: مشکلات برخی بیماری‌های ژنتیکی بسیار زیاد و هزینه‌های بالایی دارد؛ به فرموده مقام معظم رهبری باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد که مردم در این موضوع فقط رنج بیماری را متحمل شوند و نه مشکلات و هزینه‌های درمان آن را.

در بند (ز) تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است؛ در سال ۱۴۰۰ به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعاً پانزده درصد (۱۵%) اضافه و منابع حاصله به صورت صددرصد (۱۰۰%) به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۸ واریز می‌شود و معــادل آن از محل ردیف هزینه‌ای ۳۸-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) به هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران اختصاص می‌یابد تا جهت خرید عضو مصنوعی (پروتز) کاشت حلزون شنوایی و نیز جهت درمان و هزینه‌های دارویی بیماران بیماری‌های نادر از جمله اوتیسم، گوشه، سلیاک، متابولیک و بال پروانه (eb)، سیستیک فیبروزیس، کم خونی داسی شکل (سیکل سل آنمی، سیکل سل تالاسمی) و بیماری نقص ایمنی مادرزادی و بیماران کولیوی در تولید آنتی بادی و بیماری تحلیل عضلانی نخاعی مادرزادی (sma) هزینه شود.
 
مشاغل پزشکی مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی شدند

نمایندگان مجلس صاحبان حرف و مشاغل پزشکی را مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، در جز الحاقی تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در جز الحاقی تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا سازمان نظام پزشکی ایران صادر می‌شود و کلیه اشخاص شاغل در کسب و کار‌های حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده، در چارچوب آئین نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳ /۱۲ /۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.
 
سیاست اعتبار مالیاتی و گمرکی جایگزین معافیت‌های مالیاتی می‌شود

نمایندگان مردم در مجلس وزارت امور اقتصادی را موظف کردند تا سیاست اعتبار مالیاتی و گمرکی با نرخ صفر را جایگزین معافیت‌های مالیاتی کند.

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند الحاقی ۲۰ تبصره ۶ این ماده واحده موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ۲۰؛ وزارت امور اقتصادی و دارائی موظف است در راستای هدفمندسازی معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و شفاف سازی حمایت‌های مالی، سیاست اعتبار مالیاتی و گمرکی با نرخ صفر را جایگزین معافیت‌های قانونی مالیاتی مصرح در قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن و قانون امور گمرکی و اصلاحات بعدی آن نموده و فهرست تمامی معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و میزان معافیت آن‌ها را مشخص و ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید این فهرست باید شامل حوزه فعالیت اشخاص، میزان درآمد مالیاتی و گمرکی چشم پوشی شده در اثر این معافیت‌ها و استناد قانونی این معافیت‌ها باشد.

در ادامه نمایندگان با بخش هزینه‌ای تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با ۲۰۴ رأی موافق، بدون رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

تمدید اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده

نمایندگان مردم در مجلس با تمدید زمان اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده به مدت یک سال موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند (ک) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در جزء (۱) بند (ک) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷/۲/۱۳۸۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی تا لازم الاجرا شدن این قانون در سال ۱۴۰۰ تمدید می‌شود.

همچنین در جز (۲) بند (ک) این تبصره ذکر شده سهم هر یک از دستگاه‌های ذینفع از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰ مطابق با قانون سال ۱۳۹۹ است.

در ادامه نمایندگان با بند (س) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند که مطابق این بند دستگاه‌های اجرائی موظفند معافیت‌ها و تخفیفات مالیاتی و گمرکی قانونی را به صورت جمعی- خرجی در حساب‌های مربوط به خود ثبت کنند. عملکرد معافیت‌ها و تخفیفات گمرکی به عنوان مالیات بر واردات وصولی گمرک جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
 
موضوع نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

نمایندگان مردم در مجلس موضوع نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با ارجاع بخش هزینه‌ای بند (ی) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند (ی) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: کارور (اپراتور)‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ ده (۱۰) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

در (۱) بند (ی) این تبصره آمده است: درآمد حاصله متناسب با وصول تا سقف هزارمیلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال جهت اجرای مواد (۵) و (۸) قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب ۲۰ /۱۲ /۱۳۹۶ و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی ردیف ۱۳۱۵۰۰ قرار می‌گیرد.

در ردیف (۲) این بند نیز آمده است: حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور (اپراتورهای) ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ده درصد (۱۰%) افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه داری کل واریز می‌شود. کارور‌های ارائه دهنده خدمات اجازه افزایش تعرفه اینترنت مصرفی را در سال ۱۴۰۰ ندارند.

منابع حاصل به میزان سی هزار میلیارد (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۳۰) ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت‌های فرهنگی و نظارت در فضای مجازی هزینه می‌شود. مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن، منحصراً به عهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) سازمان صدا وسیما می‌باشد.

پاسخ رئیس مجلس به حذف پیشنهادات نمایندگان پیرامون لایحه بودجه

رئیس مجلس درباره حذف پیشنهادات نمایندگان پیرامون لایحه بودجه گفت: طبق قانون آیین‌نامه، بعد از اصلاح کل و یا رفع ابهام، نمی‌توان اصلاحات جز را مطرح کرد.

آقای خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، در تذکری با استناد به بند (۱۱) ماده (۲۲) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس درباره ضرورت حفظ شأن و منزلت مجلس و دفاع از جایگاه قانونی نمایندگان گفت: طی روز‌های اخیر با حذف پیشنهادات نمایندگان از سوی هیأت رئیسه مجلس روبرو بوده‌ایم لذا طبق آیین‌نامه باید اجازه دهیم پیشنهادات نمایندگان مطرح و در صحن علنی درباره خلاف قانون بودن آن تشخیص داده شود.

آقای محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: طرح تمامی پیشنهادات نمایندگان در جلسه علنی امکان‌پذیر نیست و معاونت قوانین نیز درباره وارد بودن یا وارد نبودن برخی موارد اظهارنظر کرده که در سیستم نیز ثبت شده است لذا علت عدم طرح این پیشنهادات در صحن، همین موضوع است. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به آیین‌نامه مجلس خاطر نشان کرد: طبق قانون آیین‌نامه زمانی که اصلاح کل و یا رفع ابهام درباره برخی موارد صورت می‌گیرد، نمی‌توان بعد از آن اصلاحات جز را مطرح کرد.
 
معافیت مالیاتی برای نقل و انتقال دارایی‌ها

نمایندگان مجلس، معافیت مالیاتی برای نقل و انتقال دارایی‌ها جهت فراهم ساختن زمینه سرمایه‌گذاری عموم مردم برای پروژه‌های زیربنایی و صنعتی تعیین کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند الحاقی (۲۱) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بندالحاقی (۲۱) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: به منظور فراهم ساختن زمینه سرمایه‌گذاری عموم مردم در انواع پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، حمل و نقل و تولیدی صنعتی و کشاورزی و نیز تشویق فرهنگ سرمایه گذاری غیرمستقیم، هرگونه نقل و انتقال دارایی به از صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه که پذیره‌نویسی آن‌ها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف می‌باشد.

مالیات نقل و انتقال و سود ایجادی در شرکت‌های موسس، ناشی از انتقال آورده غیر نقدی به شرکت‌های سهامی عام در شرف تاسیس که بمنظور ایجاد و تکمیل پروژه‌ای تولیدی صنعتی و کشاورزی، زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و حمل و نقل شکل می‌گیرد و مجوز عرصه عمومی و تاسیس آن از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ می‌گردد، مشمول مالیات به نرخ صفر می‌باشد.
 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۳°    ۲۶°