اجرا، ویترین رسانه ملی است
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
08:43 - چهارشنبه 25 فروردين 1400
کد خبر : ۸۱۱۹۰۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
دیدار معاون سیما با مجریان تلویزیون
معاون سیمای رسانه ملی بر لزوم دقت، هوشیاری، تسلط مجریان و اجرا‌های در شان و تراز رسانه تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، آقای دکتر حمید شاه آبادی در نخستین نشست با جمعی از مجریان فعال شبکه‌های تلویزیونی که به دلیل شیوع کرونا به صورت محدود برگزار شد، گفت: حرفه اجرا از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است و ویترین رسانه محسوب می‌شود، طوری که گاهی به خاطر خطای سهوی مجری، تمام تلاش و زحمات عوامل یک برنامه و حتی آنتن تحت الشعاع قرار می‌گیرد و بسیاری اوقات هم بر اساس اقدام درست و تصمیم گیری به جا و منطقی مجری، رسانه سربلند می‌شود.

معاون سیما با بیان اینکه اصلاح سازوکار دعوت و جذب مجری از اهداف کمیته مجریان است، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها، تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، اما اکنون در موقعیتی هستیم که انتظار می‌رود مجری در تراز سازمان صداوسیما حضور و نقش آفرینی کند یعنی بتواند «در لحظه» و روی آنتن با هوشیاری، طوری تصمیم گیری کند که گویی یک شخص مجرب، بعد از بحث و بررسی در رابطه با یک اقدام معین، تصمیم بجا گرفته است.

آقای شاه آبادی تاکید کرد: مجری باید در بزنگاه‌های خاص و شرایط ویژه‌ای که پیش می‌آید روی آنتن به گونه‌ای عمل کند که گویی یک عقبه غنی از تصمیم گیری‌های شورا‌ها و اتاق فکر برای گفتار او وجود دارد و این مهم، نقش مجری را از سایر عوامل متمایز می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی داشتن و رعایت سیاست‌های اصلی سازمان از سوی مجریان گفت: مجریان نمایندگان رسانه ملی هستند و هر اظهارنظری از سوی آنان، به حساب رسانه ملی نوشته می‌شود و بخش زیادی از کارکرد ما با یک خطا و تک روی آسیب دیده و زحمت بقیه همکاران نیز لطمه می‌خورد به همین منظور مجریان باید با هوشیاری بیشتری عمل کنند.

دکتر شاه آبادی افزود: در عصر حاضر که ظرفیت‌های حوزه ارتباطات از گستردگی و تنوع بسیاری برخوردار است و نظام حکمرانی جهانی هم تغییرات چشمگیری کرده و بیشتر بار خود را در حوزه رسانه گذاشته است، ما هم باید با استاندارد‌های روز دنیا پیش رویم.

معاون سیما خاطرنشان کرد: امروزه با حجم انبوهی از تولیدات مواجه هستیم که در برخی موارد منجر به جذب مجریان در بستر‌های مختلف شده که شایسته و لازم است افرادی دارای تخصص و تبحر لازم و در شان رسانه به این امر اختصاص یابد.

دکتر شاه آبادی با بیان این که انتظار فرهیختگان، قشر‌های مختلف مردم و مخاطبان روز به روز از رسانه افزایش می‌یابد، ادامه داد: باید به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم بگوییم مجری ما در لحظه اجرا، از توانایی و مهارتی برخوردار است که می‌تواند از موقعیت‌های چالشی به درستی عبور کند و بیان او از اتقان و وجاهت علمی لازم برخوردار است. br/ معاون سیمای رسانه ملی با تاکید بر بازتعریف کارکرد کمیته مجریان تصریح کرد: رتبه بندی مجریان یک ضرورت است و باید نظام آموزشی این حوزه، جدی‌تر دنبال شود تا مجریان مدارج پیشرفت این حوزه را به صورت اصولی و صحیح طی کنند و سپس تحت سنجش و ارزیابی‌های دوره‌ای قرار بگیرند.

آقای دکتر شاه آبادی گفت: هدف کمیته مجریان باید ارتقای سطح اجرای همکاران باشد و برای رسیدن به این مهم، هم مجریان و هم کمیته مربوطه باید با دانش و منابع جدید، خود را به روز کرده و کمیته مجریان نیز به صورت دوره‌ای عملکرد ایشان را ارزیابی کند.

معاون سیما افزود: برای رسیدن به قله موفقیت باید از نظام آموزش و ارزشیابی مستمر بهره برد تا مشخص شود برای هر برنامه چه کسی صلاحیت لازم را برای اجرا دارد.

دکتر شاه آبادی ادامه داد: کار خطیر اجرا مجموعه‌ای از باید‌ها و نباید‌ها را می‌طلبد و یک مجری تراز، علاوه بر ویژگی‌های حرفه‌ای و تجارب لازم، باید دارای تعهد لازم در قبال رسانه باشد و ضمن وفاداری به سیاست‌های رسانه، اخلاق حرفه‌ای را نیز رعایت کند.

معاون سیما ادامه داد: تلویزیون مجموعه‌ای از ساختار‌ها و گونه‌های متنوع را شامل می‌شود که هر حوزه نیاز به یک مجری متخصص دارد و پرورش این مجریان، تشکیل هیئت‌های تخصصی زیر نظر استادان، پیشکسوتان و صاحبنظران هر حوزه را می‌طلبد.

وی افزود: به عنوان راهبرد عملیاتی، این هیئت‌های تخصصی باید برای افراد، نسخه‌های آموزشی و مهارت‌های فردی تجویز کنند. اگر ما طی یک برنامه سه ساله نظام آموزش مجریان را به اجرا بگذاریم، ظرف این مدت، تراز اجرا در رسانه به جایگاه مطلوبی می‌رسد.

دکتر شاه آبادی همچنین با اشاره به در پیش بودن سال جدید و نوروز گفت: نوروز، ایام تغییر و تحول و امیدآفرینی است. به همین دلیل هم طراوت و شادی آفرینی در برنامه‌های این مناسبت، از ماموریت‌های اصلی سیماست و مجریان باید به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون سیما همچنین با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: از آن جایی که یکی از تاثیرگذارترین قشر‌ها در مدیریت افکار عمومی، مجریان هستند، در شرایطی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی و بدخواهان به دنبال ایجاد فضای دو قطبی در جامعه در انتخابات پیش رو هستند این انتظار وجود دارد مجریان با هوشیاری، مدیریت و رفتار هماهنگ و منسجم برای جلوگیری از ایجاد چنین فضایی، مردم را برای مشارکت در انتخابات و انتخاب آگاهانه، تشویق و ترغیب کنند.

در این نشست مجریان هم دغدغه‌های خود را در حوزه هایی، چون آموزش‌های منظم و ارائه منابع به روز، تعامل نزدیک‌تر مدیران با مجریان، استفاده از تجربیات پیشکسوتان و افراد خبره، امنیت شغلی و حمایت از مجریان، بازنگری در سیاست استفاده از سلبریتی‌ها به عنوان مجری، تربیت مجریان حوزه کودک، بیان کردند.
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۳°    ۲۶°