آموزش، حق بنیادی همه کودکان و نوجوانان
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
13:55 - يکشنبه 22 فروردين 1400
کد خبر : ۸۱۳۶۳۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
وزیر آموزش و پرورش گفت: ایران تمامی برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها را در جهت تأمین منابع و تضمین دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش سازمان دهی می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

حاجی میرزایی در تاسیس شبکه شاد، ایجاد دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش، تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان و انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش را مهم دانست.

وزیر آموزش و پرورش در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش گفت: ایران آموزش را حق بنیادی همه کودکان و نوجوانان می‌داند، لذا تمامی برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها را در جهت تأمین منابع و تضمین دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش سازمان دهی می‌کند و در این زمینه دست یابی بیش از ۹۹ درصد از کودکان به آموزش ابتدایی فراهم شده است.

وی ادامه داد: ایران قبل از شیوع بیماری کرونا، از طرق مختلفی مثل تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان، مبادی خروج آنان از چرخه آموزش رسمی را مسدود کرده و از آنان برای ماندگاری در فرآیند آموزش، حمایت نموده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سال گذشته در دنیا افزود: در زیست بوم جدید ناشی از شیوع کرونا، نیز اقدامات و برنامه ریزی‌های مختلفی برای همه کودکان و نوجوانان به طور خاص برای کودکان در معرض آسیب، برنامه ریزی و عملیاتی کرده که از آن جمله می‌توان به ایجاد و راه اندازی مدرسه تلویزیونی و پخش روزانه برنامه‌های آموزشی برای تمامی پایه‌های تحصیلی و همه دانش آموزان، در تمام نقاط کشور اشاره کرد.

حاجی میرزایی گفت: برای حفظ انگیزه و علاقه مندی کودکان به ادامه تحصیل، آموزش و برقراری ارتباط دو یا چند سویه دانش آموزان با تسهیل گران آموزش و معلمان، اقدام به تأسیس پلتفرم آموزشی اختصاصی و تعاملی(شاد) برای کلیه دانش آموزان کرده بیش از ۸۵ درصد فراگیران دانش آموز و کلیه معلمان، مدیران و خانواده‌های دانش آموزان به آن دسترسی دارند و از آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های ایران در دستیابی همه کودکان به آموزش در دوران کرونا، گفت: این کشور، برای کودکانی که به هردلیل امکان استفاده از فناوری‌های نوین و آموزش الکترونیکی ندارند، اقدام به تولید بسته‌های یادگیری و درس نامه‌های مناسب نموده و از طریق ایجاد و توسعه مشارکت بین بخشی سازمان یافته با مشارکت همه نهاد‌های حمایتی، تلاش می‌کند کودکان خارج از آموزش رسمی را شناسایی و با حمایت‌های خاص، آنان را در چرخه آموزش رسمی قرار دهد. این مشارکت به صورت یکسان، کودکان به حاشیه رانده شده، اتباع و پناهجویان خارجی را در بر می‌گیرد و سالانه بیش از ۵۵۰ هزار کودک اتباع خارجی از حدود ۳۰ کشور همانند دانش آموزان ایرانی از آموزش‌های رسمی برخوردار می‌شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۷°    ۲۶°