استفاده از اطلاعات کاربران برای سلطه بر افکار آنها
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
09:22 - دوشنبه 23 فروردين 1400
کد خبر : ۸۱۳۶۳۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
بسیاری از شبکه های اجتماعی با استفاده از اطلاعات شخصی افراد در صدد تسلط بر افکار و رفتار آنها در زندگی روزمره هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

گردآوی داده های شخصی همواره یکی از مهمترین موضوعات حقوقی و بحث براگیز شبکه های اجتماعی است.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی فکر می کنند در صورتیکه اطلاعات شخصی خود را اظهار نکنند از صدمات شبکه های اجتماعی در امان هستند در حالیکه اطلاعات خوداظهاری کمترین ارزش را در این رده از اطلاعات دارد و اطلاعات شخصی از راه های دیگری به دست می آید.

بسیاری از اطلاعات ارزشمند کاربر از زمانیکه فعالیت او لحظه به لحظه رصد می شود به دست می آید.

پست، لایک ها و کامنت ها اطلاعات در دسترسی هستند که به راحتی قابل ذخیزه سازی، طبقه بندی و پردازش هستند.

یکی از اهداف شبکه های اجتماعی در قبال خدمات رایگان به کاربران استفاده از اطلاعات شخصی آنها برای تجارت و بازاریابی است.

اگر این اطلاعات تنها برای بازاریابی و تجارت باشد شاید خیلی اهمیت نداشته باشد اما زمانیکه این اطلاعات برای اهداف غیراخلاقی مورد استفاده گیرد قضیه فرق می کند.

افشاگری موسسه کمبریج آنالیتیکا درباره استفاده از اطلاعات شخصی میلیون ها کاربر امریکایی برای تبلیغات انتخابات دونالد ترامپ یکی از این اتفاقات است.

این شرکت با گردآوری اطلاعات حدود 50 میلیون امریکایی با استفاده از تیمی متشکل از گرافیست ها، عکاس ها، روانشناسان، روزنامه نگاران و نویسندگان، پس از شناسایی مخاطبان احتمالی، انبوهی از محتواها را در جهت تاثیرگذاری بر آنها تولید می کرد که بصورت غیرمستقیم در انتخابات امریکا و به نفع ترامپ استفاده می شد.

در این مستند به تاثیرگذاری کانال های مجازی بر رفتار کاربران با استفاده از اطلاعات شخصی آنها و تاثیر آن بر انتخابات گذشته ی امریکا پرداخته شده است...

 

پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۳°    ۲۶°