جزئیات تبلیغات انتخابات در رسانه ملی
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
 -  چهارشنبه 02 تير 1400
کد خبر : ۸۱۷۹۸۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی گفت: از یک سال پیش ستاد انتخابات رسانه ملی را تشکیل دادیم، برنامه ریزی‌های خیلی گسترده‌ای صورت گرفت با دو هدف: یکی برگزاری انتخابات پر شور و هدف دوم انتخاب آگاهانه و درست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
چپریان دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی گفت: ما امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی، از یک سال پیش ستاد انتخابات رسانه مالی را تشکیل دادیم برنامه ریزی‌های خیلی گسترده‌ای صورت گرفت با دو هدف: یکی برگزاری انتخابات پر شور و هدف دوم انتخاب آگاهانه و درست، در این راستا تلاش شد نوآوری‌هایی در برنامه‌های صدا و سیما داشته باشیم مثلا ویژگی این دوره برنامه محوری نامزد‌ها بود، یعنی در واقع در این دوره برنامه‌ها را طوری ترتیب دادیم که نامزد‌های محترم از تمام ظرفیت صدا و سیما در جهت ارائه برنامه هایشان استفاده کنند مثلا در شبکه چهار صدا و سیما برنامه ریزی شد ویدئووالی قرار بدهیم تا نامزد‌های محترم علاوه بر پاسخگویی به سولات کارشناس مجریان تا آنجا که بتوانند برنامه هایشان را ارائه کنند، از طریق پاور پوینت و امکانات دیگر، در همین شبکه یک سیما ویدئوالی را طراحی کردیم که از آن حالت نشسته دربیاید برنامه سخت نباشد و به هر حال، چون برنامه محوری بود تلاش کردیم نمایندگان نامزد‌ها را مثلا در رادیو اقتصاد بیاوریم تا با هم گفتگو کنند و برنامه هایشان را ارائه کنند و در برنامه‌های مختلف همین مشی دنبال شد.

چپریان افزود: برنامه زنده ما یکی گفتگوی ویژه خبری است و یکی مناظره هاست و یکی هم برنامه‌ای است که در بخش خبری ۲۰:۳۰ پخش خواهد شد.

او گفت: تلاش کرده ایم برای استفاده بهینه از جامعه نخبگی کشور تمام سولات‌ی که در این برنامه‌ها طراحی شده بخش اعظمش از جامع نخبگی گرفته شده، مرکز تحقیقات سازمان در این دخیل بود خود پژوهش‌های حوزه خبر از مشارکت مراکز پژوهشی داخل سازمان مثل صدا و مثل سیما هم برای این بهر ه گرفتیم. ما از اکثر ظرفیت نخبگی کشور و سازمان بهره گرفتیم

دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی گفت: ما این دوره سعی کردیم حالت گپ و گفتی با نامزد‌ها داشته باشیم برنامه دست خط طراحی شد که به صورت معمول در شبکه ۵ سیما پخش می‌شود که ۶۰ دقیقه است.

عباس فاطمی مدیرکل سیمای استان‌ها نیز گفت: از مهر ماه پارسال که ستاد انتخابات را در معاونت استان‌ها تشکیل دادیم فکر می‌کردیم جریانات کرونا ایجاب می‌کند که رسانه ملی نقش موثرتری ایفا کند لذا از آبان پارسال برنامه‌های انتخاباتی را به شکل تدریجی شروع کردیم و در ۸۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی به موضوع انتخابات پرداختیم. از هفته آخر اسفند وارد برنامه‌های تبیینی شدیم برنامه‌های مستقیم ما روی آنتن می‌رود و مردم تیزر‌های این برنامه هارا در شبکه‌های ملی می‌بینند یک برنامه منظمی را پیش بینی کردیم تا مردم نسبت به انتخابات به ویزه در حوزه انتخابات شورا‌های شهر و روستا آشنا شوند.

فاطمی گفت: نامزد‌ها جون نمی‌توانند سفر‌های استانی بروند، از آنتن شبکه‌های استانی استفاده می‌کنند، ۹۰۰ دقیقه (۱۵ ساعت) برای هر نامزد در شبکه‌های استانی پیش بینی کرده ایم که ضبطشان از دیروز شروع شده تا بیستم خرداد ضبط برنامه‌ها را ادامه می‌دهیم بعد از بررسی‌ها و بازبینی‌ها و نظارت‌های قانونی از ۱۷ تا ۲۳ هفت روز برنامه‌های هر نامزد روی شبکه‌های استانی می‌رود.

فاطمی گفت: ابتدای کار همه تلاش را گذاشتیم برای پرداختن به انتخابات شوراها، چند برنامه را در دستور کار گذاشتیم، مسابقه پیامکی ویز]برای این کار گذاشتیم که تا الان بیش از ۱۰۰ هزار شرکت کننده داشته است ۱۳ به علاوه ۶ که هم شبکه‌های ملی پخش می‌کنند هم شبکه‌های استانی، علاوه بر این موشن گرافیک‌های متعددی را در شبکه‌های استانی تولید کردیم که کمک می‌کند به انتخاب درست مردم، مسابقه تلویزیونی را در سیمای گلستان تولید کردیم، یک مجموعه تولیدات طنز در شبکه‌های استانی داریم، علاوه بر این گفتگوی رادیویی و تلویزیونی و مصاحبه با مردم و جوانان استان‌ها داشتیم مسائل را جمع کردیم که حجم بزرگی از پرسش هاست در اختیار نامزد‌های انتخابات قرار گرفته است.

علی‌اکبر هراتی - قائم‌مقام مدیرکل اخبار سیما هم گفت: در ۲ حوزه شکل و محتوا ما تغییر و تحولاتی داشته ایم. در حوزه محتوا تمرکز ما روی بحث برنامه محوری و حل مشکلات کشور، بحث تمرکز بر اولویت‌های کشور و مردم محوری است یعنی بیان دغدغه‌ها و مطالبات مردم، در حوزه شکل هم ما تغییر و تحولاتی را داشتیم از جمله این که سعی کردیم از ظرفیت‌های گرافیکی به صورت حداکثری استفاده کنیم و گامی هم به سمت تکنولوژی‌های نوین داشته باشیم از جمله استفاده تکنولوژی واقعیت افزوده، که امشب بینندگان در برنامه گفتگوی ویژه خبری بخش‌هایی از آن را خواهند دید.

هراتی گفت: اگر بخواهم شمایی کلی از برنامه‌های اخبار سیما را عرض کنم در واقع استفاده حداکثری از برنامه‌های گفتگو محور است در برنامه‌های گفتگوی محور، نقطه کانونی ما برنامه گفتگوی ویژه خبری است که برنامه‌های نامزد‌ها از امشب شروع می‌شود؛ و هر نامزد ۲ برنامه خواهد داشت و در مجموع ۱۴ برنامه از نامزد‌ها در گفتگوی ویژه خبری خواهیم داشت، و برنامه دیگر در گفتگوی زنده ۳ دقیقه نامزد‌ها در بخش خبری ۲۰:۳۰ هست که از هفته دوم پخش خواهد شد، استودیوی ویژه انتخابات در بخش خبری ۱۴ و ۲۱ ایجاد شده که در واقع از گزارش‌های خبرگزاری صدا و سیما به صورت حداکثری استفاده خواهد شد و هم از ظرفیت‌های گرافیکی و تلاش می‌کنیم در ارتباطات زنده مردم را از آخرین تحولات واخبار انتخابات آگاه کنیم.

هراتی گفت: اخبار سیما اقتضائات خاص خودش را دارد ما با مخاطبین متنوعی مواجهیم و محتوا باید برای مخاطبان مختلف داشته باشیم مثلا در خبر ۲۰ ما باید برای نخبگان و فرهیختگان برنامه داشته باشیم.

جعفری قائم مقام اخبار رادیو هم گفت: ما ۱۳ ساعت به صورت روزمره در شبکه‌های رادیویی خبر پخش می‌کنیم که خبر‌های انتخابات آنجا پوشش داده می‌شود، اما برای هر شبکه رادیویی برنام های ویژه‌ای را تدارک دیده ایم که اختصاصا مربوط می‌شود به انتخابات ۱۴۰۰، یکی از برنامه‌ها که برای رادیو پیام در نظر گرفته ایم که ساعت ۷:۴۵ صبح پخش می‌شود همین برنامه ۷:۴۵ عصر هم پخش می‌شود، در رادیو جوان در بخش صبحگاهی رادیو جوان بخشی را ایجاد کرده ایم به مناسبت انتخابات، به نام شور جوانی و انتخاب عقلانی، که حدودا ۱۰ دقیقه از برنامه خبری رادیو جوان را به این برنامه اختصاص داده ایم.

جعفری گفت: همه برنامه‌های ما زنده است و ضبطی نیست گفت: یکی از برنامه‌های مهم اخبار صدا، پیک بامدادی است و مخاطبان خاصی دارد که دو سوم آن را به گزارش‌های انتخاباتی و خبر‌های انتخاباتی اختصاص داده ایم که از هفته آینده همه ۱۸ دقیقه برنامه به گزارش‌ها و خبر‌های انتخاباتی اختصاص مییابد.

او افزود: رادیویی هم به مناسبت انتخابات ایجاد شده که رادیو فصلی انتخابات است که در واقع سه تا ۲۰ دقیقه خبر در این بخش پخش می‌شود. ساعت ۲۱ خبر سراسری ما هم ۸ دقیقه از خبر را به اخبار انتخاباتی اختصاص داده ایم. در رادیو استان ما برنامه هایی ایجاد کرده ایم به نام ایستگاه سیزدهم که علاوه بر بحث انتخابات ریاست جمهوری به بحث انتخابات شورا‌ها هم می‌پردازیم.

فاخری قائم‌مقام شبکه خبر هم گفت: شبکه خبر به عنوان تخصصی‌ترین شبکه در حوزه اطلاع رسانی و خبر از تمام ظرفیت‌های خودش اعم از برنامه‌های گفتگو محور بخش‌های مختلف خبری و پخش اخبار، همچنین ظرفیت زیرنویس و برنامه‌های مستند تلاش کرده نقش خودش را در حوزه انتخابات ایفا کند. قبل از شروع انتخابات به سمت فضای انتخابات حرکت کردیم و از جمله با ساخت برنامه‌های مستند جمهور علاوه بر آن در مراحل ثبت نام نامزد‌های انتخابات ما ۵ روز به طور کامل در وزارت کشور به صورت زنده مراحل ثبت نام را برای مخاطبان پخش کردیم ضمن این که در مدت زمانی که شورای محترم نگهبان قرار بود اسامی احراز صلاحیت شدگان را اعلام کند در این فضا سعی کردیم در برنامه‌های گفتگو محورمان به ابهامات احتمالی مخاطبان پاسخ بدهیم در روند احراز صلاحیت‌ها همچنین بعد از مشخص شدن نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت‌های کپشن‌ها و وله‌ها و گرافیک که داشتیم به معرفی نامزد‌ها بپردازیم و به مخاطبان اطلاع رسانی کنیم ضمن این که ما یک برنامه نیم ساعته برای هر یک از نامزد‌ها در نظر گرفته ایم و در واقع سوالات اساسی مردم و دغدغه‌های روز جامعه را از نامزد‌ها می‌پرسیم و برای مردم پخش خواهیم کرد.
 
 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
°    °