راه اندازی شبکه اختصاصی تلویزیونی اینترنتی به تعداد نامزدها
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
 -  سه‌شنبه 01 تير 1400
کد خبر : ۸۱۸۰۵۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
به همت معاونت فضای مجازی رسانه ملی برای هریک از نامزدهای ریاست جمهوری یک استودیوی مجازی راه اندازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سعید مقیسه قائم مقام معاونت فضای مجازی رسانه ملی با اعلام این خبر گفت: پیرو مصوبه ستاد انتخابات کشور مبنی بر راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی برای هریک از نامزدهای ریاست جمهوری، معاونت فضای مجازی 7 استودیوی اختصاصی با امکان ضبط و پخش ویدیویی، ارتباط زنده، امکان ارتباط با میهمان از خارج استودیو، تعامل با مخاطبان، پلی اوت برای چینش برنامه‌ها و ایجاد یک شبکه خطی تجهیز کرده است که به صورت ۲۴ساعته بربستر تلویزیون‌های اینترنتی تلوبیون، لنز، تیوا برای مخاطبان داخلی و خارجی برنامه پخش می‌کند.

وی افزود: امکان مدیریت کنداکتور وتنظیم پخش برنامه‌های هر نامزد با مسئولیت و نظارت خود نامزد و ستادش فراهم شده است.

مقیسه همچنین اعلام کرد: علاوه بر برنامه‌های زنده، نامزد یا نمایندگان وی در استودیوهای فوق، محتوای مربوط به هر نامزد که از طریق دیگر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش شده نیز برای این شبکه تقطیع و در جدول پخش مربوطه جانمایی و بازپخش می‌شود.

وی افزود: همچنین محتوایی که نامزد خودش تولید و به رسانه ملی ارائه کرده است پس از بازبینی و تایید ستاد انتخابات یا نمایندگانشان در شبکه مذکور جانمایی می‌شود که در نتیجه این برنامه‌ها به کمک همکاران ما تبدیل به یک شبکه دارای جدول پخش ( کنداکتور ) و به اصطلاح یک شبکه خطی می‌شود.

بنا به گفته مقیسه یک سامانه پیامکی برای ارتباط با مردم برای هر کدام از نامزدها در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب هر کدام از نامزدها، یک استودیو و یک شبکه اختصاصی رایگان برای تبلیغات و بیان دیدگاه‌هایشان در زمینه انتخابات ریاست جمهوری در اختیار دارند.
معاونت فضای مجازی در کنار این شبکه‌های هفت گانه، یک شبکه اینترنتی دیگر، به نام «آرا» راه اندازی کرده است که دارای گلچینی از برنامه‌های عمومی انتخابات و نیز یک برنامه به نام «تبادل» است. در این برنامه دلاوری به عنوان مجری با نامزد یا نمایندگان او گفت و گو می‌کند. برنامه «انتخاب هات » از دیگر برنامه‌های این شبکه است که با نگاهی طنز به مقوله انتخابات می نگرد.

همه شبکه‌ها و برنامه‌های فوق از تلویزیون‌های اینترنتی (IPTV ) تلوبیون، لنز و تیوا منتشر می‌شود.

بنا به گفته قائم مقام معاونت فضای مجازی سیگنال تولیدی به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) داده شده تا در اختیار رسانه‌های صوت و تصویر که از این سازمان مجوز فعالیت گرفته اند قرار داده شود.

نکته قابل توجه این است که با توجه به کاربران گسترده و میلیونی سکوهای (پلت‌فرم) تلویزیون تعاملی مورد اشاره، نامزدهای انتخاباتی از استفاده از پلت فرم های خارجی بی نیاز هستند.

به اعتقاد مقیسه هم اکنون تلوبیون به عنوان بزرگترین سکوی (پلت‌فرم) انتشار ویدیوی حرفه‌ای کشور و نیز تلویزیون‌های تعاملی لنز و تیوا فرصت بی نظیری برای تبلیغ در فضای مجازی محسوب می‌شود .

قائم مقام معاونت فضای مجازی تأکید کرد: برای هر کدام از نامزدها یک رابط رسانه ای در نظر گرفته شده که استفاده آن‌ها را از امکانات گفته شده تسهیل می‌کند. و امکان حضور در استودیوی اختصاصی را برای نامزد ها در کنار دیگر استودیوهای سازمان فراهم می آورد.

بنا به گفته او تا کنون زاکانی، قاضی زاده و همتی در این استودیو ها حضور یافته اند و دیگر نامزدها نیز به زودی در استودیو های اختصاص داده شده حضور می یابند.

مقیسه در پایان از ریاست سازمان، معاونت های صدا، توسعه و فناوری رسانه، شرکت صوتی تصویری سروش و مرکز طرح و برنامه و بودجه که معاونت فضای مجازی را یاری و مجاهدانه برای ایجاد این کار بزرگ تلاش کردند صمیمانه قدردانی کرد و گفت: که اگر زحمات و هم افزایی ایشان و همکاران خدوم معاونت فضای مجازی نبود امکان ایجاد این سرویسها در فرصت بسیار محدود و با کیفیت و استانداردهای رسانه ملی مقدور نمی‌شد.
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
°    °