راست و دروغ سلبریتی بودن
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
 -  پنجشنبه 01 مهر 1400
کد خبر : ۸۲۵۶۸۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
روان پزشک و منتقد سینما گفت: شبه سلبریتی ها بدون آنکه هنر خاصی داشته باشند با پیام های مختلف از جمله پیام های منفی توجه مردم را به خود جلب می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  "ارسیا تقوا" روان پزشک و منتقد سینما در گفتگوی هنری شهر فرنگ از طبقه دیگری به نام "شبه سلبریتی" گفت و افزود: امروزه با اصطلاح دیگری به نام شبه سلبریتی روبرو هستیم که تعداد و نفوذ بیشتری هم دارند. این گروه ویژگی خاص و ذاتی ندارند، اینها شناسنامه هنری و توانایی خاصی بین مردم ندارند اما در اجتماع موثرند.

تقوا افزود: اینفلوئنسرها یا "شاخ های مجازی" که امروزه از آن یاد می شود جزء همین شبه سلبریتی هایی هستند که توانسته اند جذابیت های رسانه ای در فضای مجازی را بدست آورند. 

او گفت: سلبریتی ها عموما برای خودشان رسالتی برای تاثیر گذاری احساس نمی کنند اما شبه سلبریتی ها برای خودشان رسالتی قائلند و در بسیاری از زمینه ها مداخله می کنند.

روان پزشک و منتقد سینما افزود: مخاطب ذاتا از پیام های منفی استقبال می کند.


ارسیا تقوا افزود: شبه سلبریتی ها یا شاخ های مجازی ممکن است در فضای غیر واقعی هزاران هواخواه داشته باشد که خود نوعی رسانه شده اند. مشکل زمانی بوجود می آید این تک رسانه های مجازی با مخاطبان جوان و نوجوان نتیجه دلخواهی را به دنبال ندارد و خط و مشی خاصی را دنبال می کند. گاهی برخی توصیه های این افراد مخرب است و ایجاد نگرانی می کند.

او گفت: توصیه به رژیم های غذایی مختلف و استفاده از ویتامین ها در فضای مجازی از این دست اند.
روان پزشک و منتقد سینما گفت: در فضای مجازی درباره هر چیزی از جمله تزریق واکسن هم گفته می شود که پشتوانه علمی هم ممکن است نداشته باشد. برخی مواقع سلبریتی ها کارهای مثبتی هم داشته اند.
او در مقایسه ی سلبریتی ها با شبه سلبریتی ها افزود: برخی مواقع سلبریتی ها خالق نیازهای بی فایده ای هستند.
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۳۱.۹۹°    ۳۱.۹۹°