صنعتی‌سازی و صادرات محصولات دانش‌بنیان
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
 -  سه‌شنبه 27 مهر 1400
کد خبر : ۸۲۷۳۱۶
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
معاون مرکز مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد: موفقیت یک شرکت در بازارهای خارجی، مستلزم این است که تمرین مناسبی در بازارهای داخلی داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سید سعید منجم‌زاده، معاون مرکز مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر گفت: موفقیت یک شرکت در بازارهای خارجی، مستلزم این است که تمرین مناسبی در بازارهای داخلی داشته باشد.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان برای آنکه در بازارهای داخلی و خارجی حضوری پایدار داشته باشند مستلزم انجام اقداماتی هستند به عبارتی دیدگاه و نگاه استراتژیک صادراتی در داخل شرکت وجود داشته باشد.

یوسف قاسمی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در ارتباط اینترنتی با برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه مهم‌ترین مسائلی که شرکت‌های دانش‌بنیان برای صنعتی‌سازی و صادرات محصولات خود با آن روبرو هستند، گفت: یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، پایه‌گذاری آنها بر مبنای علاقه و بی‌توجهی به نیاز بازار است. 

وی افزود: این شرکت‌ها پس از راه اندازی و فعالیت متوجه می‌شوند که نیاز بازار چیز دیگری است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه نیازسنجی باید از سمت صنعت و بازار شروع و براساس آن خدمات و محصولات تولید شود، گفت: متأسفانه کشور ما و شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباطشان با نظام مالی و پولی بین‌المللی قطع است و این موضوع مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

 
نوید ناطقیان، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان برای صنعتی‌سازی و صادرات محصولات خود با آن روبرو هستند این است که برای تجاری‌سازی محصول حجم سرمایه‌گذاری ثابت برای ایجاد خط تولید معمولا کافی نیست و شرکت‌ها این سرمایه را ندارند، بنابراین ناچارند به سمت تولید قراردادی حرکت کنند.

وی گفت: مدیران و فعالان اغلب شرکت‌ها به دنبال تولید هستند و در این زمینه تخصص دارند، اما در زمینه تجارت توانایی کافی ندارند.

پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۳.۷۹°    ۱۷.۹۹°