نارضایتی رئیس جمهوری از تاخیر در ساخت راه آهن شیراز - بوشهر
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
 -  پنجشنبه 29 مهر 1400
کد خبر : ۸۲۷۷۳۱
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
رئیس جمهوری گفت: پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه راه‌آهن شیراز – بوشهر- عسلویه پس از ۱۴ سال، قابل توجیه نیست چرا که تاخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه خود به استان بوشهر در بازدید از پروژه راه آهن شیراز – بوشهر - عسلویه با اشاره به اینکه اتصال به خطوط راه آهن از مطالبات اساسی مردم استان بوشهر است افزود: مصمم هستیم در تکمیل و راه‌اندازی پروژه خط آهن شیراز- بوشهر- عسلویه شتاب ایجاد کنیم.

وی بازدید میدانی با هدف رفع موانع تکمیل راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه اظهارداشت: مدیران طرح باید برای تکمیل و راه‌اندازی این خط آهن تلاش مضاعف کنند و لازم است در روند تکمیل آن جهش ایجاد شود.

رئیس جمهوری گفت: تاخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود لذا باید برای اتمام پروژه‌ها همت جدی وجود داشته باشد و اعتبارات این پروژه حتما در بودجه سال آینده گنجانده شود.

 رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان بوشهر، گفت: با ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد، نباید مردم این منطقه با مشکلاتی همانند کم‌آبی مواجه باشند و همه باید تلاش کنیم شرایط مطلوب برای آرامش خاطر مردم ایجاد شود.
 
رئیس جمهوری تاکید کرد: مشکلات استان بوشهر قابل حل است و در دولت مصمم هستیم طرح‌هایی را که در سطح استان به سرانجام نرسیده، پیگیری و نهایی کنیم.

در بازدید رئیسی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان گزارشی از آخرین وضع احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه ارائه کردند.

عملیات اجرایی قطعه ۱۰ راه آهن شیراز – بوشهر ۲۷ دی ماه سال ۹۷ با اعتبار ۲هزارو ۳۴۳ میلیارد ۲ در آئینی با حضور محمد اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی در بوشهر آغاز شد.

راه آهن بوشهر-شیراز در امتداد خود شهر‌های اهرم، کلمه، بوشکان، فراشبند، فیروزآباد، بایگان، کوار، شیراز، زرقان و مرودشت را در برمی گیرد.

طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر ۴۳۷ کیلومتر است که به ۱۱ قطعه اجرایی تبدیل شده است

در محدوده قطعه ۱۰، ۲ ایستگاه هور و اهرم به ترتیب به طول یکهزار و ۱۵۰ متر و یکهزار و ۲۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

در این قطعه همچنین ۹ تونل به طول ۲ هزار و ۱۸۴ متر قرار گرفته است.

برای بخش الف قطعه ۱۰ حجم خاکبرداری و خاکریزی به ترتیب ۶۵۰ هزار و ۵۰۰ هزار و برای بخش ب نیز این حجم‌ها به ترتیب یک میلیون و ۲۶۰ هزار و یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن است.

هدف اصلی طرح راه آهن شیراز-بوشهر، اتصال استان بوشهربه شبکه ریلی، جابجایی ۳ میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۶ میلیون تن طی ۱۰ سال، جابجای یک میلیون مسافر در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۲ میلیون نفر طی ۱۰ سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان است.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت امروز جمعه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

 رئیسی در این سفر یکروزه از سوی وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، نفت، اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی می‌شود.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله شهید محلاتی، نخلستان‌های اهرم و موزه شهید رئیس علی دلواری از جمله برنامه‌هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۵.۵۹°    ۱۶.۹۹°