الزامات ساماندهی بازار خودرو
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
 -  پنجشنبه 18 آذر 1400
کد خبر : ۸۳۰۷۵۳
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هدف از طرح واردات خودروهای خارجی، تشویق برای افزایش تولید، ارتقای کیفیت و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 رضا تقی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" با اشاره به بازار و قیمت خودرو گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر همواره عرضه خودرو کمتر از تقاضا بوده و همیشه یک عدم تعادلی در این بازار وجود داشته است.

وی افزود: نمایندگان دوره دهم مجلس برای ساماندهی بازار خودرو طرح «ساماندهی بازار خودرو» را ارائه کرده بودند که در سیر مراحل قانونی، شورای نگهبان ایراداتی به این طرح وارد دانست و طرح به کمیسیون صنایع ارجاع شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در اصلاح طرح واردات خودرو، مقرر شد هر فردی می‌تواند به ازای صادرات خودرو و قطعات آن و همچنین عرضه خدمات نیروی محرکه، خودرو‌های خارجی وارد کند.

 

تقی‌پور گفت: هدف از طرح واردات خودروهای خارجی، تشویق برای افزایش تولید، ارتقای کیفیت و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: یکی از مشکلات تولیدکنندگان درخصوص افزایش تولید خودرو این است که قیمت‌های رسمی به صرفه نیست، بنابراین هرچه تولید را افزایش دهیم سودی عاید تولیدکننده نمی‌شود  و این موضوع منجر به ایجاد فاصله بین قیمت کارخانه و بازار آزاد می‌شود.

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه طرح اولیه ساماندهی بازار خودرو طرح خوبی بود، گفت: با تغییری که در طرح ساماندهی بازار خودرو به‌وجود آمده و واردات خودرو را منوط به صادرات کرده است قطعا نه منجر به واردات قابل توجهی می‌شود و نه قیمت را تغییر می‌دهد.

 
وی با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو هیچ‌گونه حمایتی از مصرف‌کننده نمی‌کند، بیان کرد: مجموع صادرات ما در حوزه خودرو و نیرومحرکه، آن هم در شرایطی که تحریم نبودیم حدود ۵۰ میلیون دلار بوده است به همین دلیل معتقدم این مصوبه عملا تأثیری در شرایط بازار ندارد و هیچ کدام از اهداف محقق نخواهد شد.
 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۱.۷۹°    ۱۳.۹۹°